دولت جلوی تعطیلی معادن کرومیت را بگیرد

دولت قبل از تعطیلی شدن معادن کرومیت، بفکر چاره باشد.

دولت قبل از تعطیلی شدن معادن کرومیت، بفکر چاره باشد.

مصطفی مالداری معدنکار کرومیت در گفتگو‌با معدن ۲۴گفت ؛ متاسفانه بنظر میرسد جایگاه صادراتی کرومیت ایران در چین بسیار کمرنگ شده است و افزایش قیمت جهانی کرومیت کمک شایانی در بهبود فضای کسب و کار این محصول نخواهد کرد.

وی افزود :در این برهه از زمان نیاز به اتحاد بیشتر معدنکاران و صادرکنندگان کرومیت ایران هستیم.

مالداری ضمن انتقاد از برنامه های دولت در بخش تجاری معدن گفت‌: سیاست های دولت و بانک مرکزی در مقابل صادرکنندگان باعث شده که صادرات کرومیت از حالت معمول خارج شود و چینی ها از این موقعیت سوءاستفاده کنند .

وی گفت :دولت و گمرک و در مجموع سیاست های ارزی دولت و گران شدن کرایه های حمل و نقل، و کشتیرانی ، باعث شده سود و امنیت صادرکننده ها کمتر شود و صادرکنندگان برای اینکه بتوانند حاشیه ی امن تری برای کسب و کار خود فراهم کنند، کرومیت را ارزانتر از معدنکاران خرید میکنند .

کارخانه های فروکروم داخل کشور نیز به خاطر مشکلات مالی دریافت پول از خارج کشور، قادر به خرید به قیمت جهانی نیستند.
و مبنای قیمت خرید خود را ، قیمتهای بندرعباس اعلام میکنند . که باز هم جبران مشکلات و سیاست های دولت، بر دوش معدنکاران کرومیت است.
با اینکه کرومیت ایران فرق چندانی با کرومیت پاکستان و ترکیه ندارد، ولی در بدترین شرایط ممکن از لحاظ موقعیت صادرات کرومیت در بین کشورهای مختلف هستیم کنند.

مالداری خاطر نشان کرد :شعار حمایت از تولید کننده همواره مطرح می شود و در تمامی سخنرانی های مسوولان وعده های حمایت از تولیدکنندگان داده می شود .
.ولی متاسفانه در عمل و اجرا، فقط و فقط معدنکاران و تولیدکنندگان ضرر میکنند.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها