2020 سالی سخت برای معدنکاران کرومیت درایران و جهان بود

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی ،قیمت های جهانی کرومیت در کمترین سطح قرار دارد.
کنسانتره ی کرومیت افریقای جنوبی که شاخص کرومیت UG2 افریقای جنوبی هست، طی پنج هفته ی گذشته سقوط متوالی را تجربه کرد و به 129 دلار در هر تن رسید.

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی ،قیمت های جهانی کرومیت در کمترین سطح قرار دارد.
کنسانتره ی کرومیت افریقای جنوبی که شاخص کرومیت UG2 افریقای جنوبی هست، طی پنج هفته ی گذشته سقوط متوالی را تجربه کرد و به 129 دلار در هر تن رسید.

که کمترین قیمت در چند سال گذشته بوده.

با این حال بسیاری معتقدند که این کفِ قیمت کنسانتره ی کرومیت هست و بازار با توجه به نزدیک شده به سال جدید میلادی رو به رشد خواهد بود.

از طرفی با اعلام خبرِ واکسن کرونا، فعالان بازار معتقدند که درخواست برای #فروکروم رو به #افزایش خواهد بود و این موضوع نیز محرک قیمت های فروکروم و سنگ کرومیت خواهد بود.

بسیاری از کشورهای تولید کننده ی کرومیت در جهان، به معادن خود کمک های #یارانه ای میدهند که بتوانند از #تعطیلی معادنِ کرومیت در شرایط بدِ حال حاضر جلوگیری کنند.

در ایران نیز اوضاعِ حال حاضرِ معادن کرومیت اصلا جالب نیست، و اکثر معادن کرومیت تعطیل شده اند ، و #هزینه های معدنکاری بیشتر از #درآمدها است.

بدهی هایِ حقوق دولتی معادن کرومیت در ایران، بیش از هر زمانِ دیگر شده که دولت میباست فشار بر معدنکاران کرومیت را کم کرده تا معادن کرومیت بتوانند با بازگشت قیمتهای جهانی به حالت قبل، دوباره به چرخه یِ تولید بازگردند.

با این حال که قیمتهای جهانیِ کرومیت در کمترین سطح سالهای اخیر هست، متاسفانه قیمتهای خرید داخلی کرومیت در ایران ، خیلی پایینتر از قیمتهای جهانی هست که این موضوع نیز فعالیت معادن کرومیت در ایران را تحت الشعاع قرار داده است.

#صادرکنندگان کرومیت نیز به خاطر #بروکراسی های ایجاد شده توسط دولت، #رغبت چندانی به خرید کرومیت داخلی و صادرات آن به چین #ندارند.

دولت برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط معادن کرومیت، میباست با #حذف کاغذ بازی هایِ اداری، تسهیل در مجوزات حمل و سختگیری های گمرکی، نسبت به حذف تیکِ صادراتی و کاهش عوارض گمرکی، کمک کند تا اندک معادن کرومیت که هنوز فعال هستند، تعطیل نشوند.

و از طرفی با تسهیل در صادرات کرومیت، بازار رقابتی کرومیت ایجاد شده و قیمتهای داخلی از این شرایط خارج خواهد شد و اَرز آوری خوبی برای کشور در کنار اشتغال معادن ایجاد خواهد شد.

با این حال سال 2020 سال سختی برای همه ی مردم دنیا بود که ویروس کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرارداد و با پایان یافتن این سال و ساخته شدنِ واکسن این بیماری، همه چیز بهتر از امسال خواهد شد.

بر اساسِ تجربه ی سالهای قبل ، اینطور بنظر میرسید که با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی، و تقاضا برای تکمیل شدنِ انبارهای چین، اوضاع بهتر خواهد شد و قیمتها تغییر خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها