بهره‌برداری از طرح های توسعه‌ای شرکت آلومینای ایران/ کشف ذخیره جدید بوکسیت در یزد

 

 

مدیر عامل شرکت آلومینای ایران گفت: بهمن ماه آینده طرح‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای در هر سه بخش معدن، آلومینا و آلومینیوم در این شرکت به بهره‌برداری خواهد رسید.

“تورج زارع” امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴ افزود: سالیانه بین ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار متر اکتشافات در این شرکت انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در پنج سال اخیر سطح اکتشافات در این شرکت به ۶ تا هفت برابر سال‌های قبل از آن رسیده است.

زارع در خصوص برخی برنامه های توسعه‌ای در این مجموعه اظهار داشت: بهمن‌ماه یک پروژه بهبود در بخش آلومینا به بهره برداری خواهد رسید که طی آن، می‌توانیم باطله‌هایمان را راحت‌تر مدیریت کنیم.

وی همچنین از اجرای برنامه های توسعه ای در واحد انحلال این مجموعه خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه، تجهیزاتی به مدار اضافه خواهد شد.

به گفته زارع، همچنین به‌تازگی پروژه جدیدی در واحد سود و تبخیر در حدود ۵ ماه گذشته آغاز شده که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: پروژه دیگری در دستور کار است که طی آن تولید “هیدرات ویژن” که نوعی کندسوز کننده است در دستور کار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آلومینای ایران ادامه‌داد: این محصول در کابل های برق و واحدهای پلی اتیلن و اصولاً در جاهایی که امکان آتش‌سوزی وجود دارد، به کار گیری شده و در صورت آتش سوزی از گسترش آتش جلوگیری خواهد کرد.

زارع بیان داشت: پروژه تولید هیدرات ویژن نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: در بخش معدن نیز امسال موفق به یافتن ذخایر جدید بوکسیت در یزد شدیم که به بهره برداری رسیده و وارد مدار تولید شده است، همچنین فعالیت معدن بوکسیت دیگری در استان کرمان را آغاز کرده‌ایم که در حال آماده سازی است.

پایان خبر/

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها