تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی مرغوب در احیاء استیل فولاد بافت/ راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی شماره ۲ تا پایان بهمن‌ماه امسال

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت گفت: در سال ۱۴۰۰ با وجود همه مشکلات تولید از جمله قطعی برق و گاز، این شرکت موفق به تحقق ظرفیت اسمی و تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی شد.

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت گفت: در سال ۱۴۰۰ با وجود همه مشکلات تولید از جمله قطعی برق و گاز، این شرکت موفق به تحقق ظرفیت اسمی و تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی شد.

عطارد گودرزی در گفت‌وگو با سایت خبری- تحلیلی معدن۲۴ به پرسش‌های این رسانه در خصوص عملکرد شرکت احیا استیل فولاد بافت در سال ۱۴۰۰، برنامه های توسعه‌ای و همچنین تحقق شعار سال بخصوص در موضوع دانش بنیان به ارائه توضیحات پرداخت. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

 

معدن۲۴- عملکرد مجموعه شما در سال ۱۴۰۰ در بخش های مختلف را تشریح بفرمایید.

شرکت احیاء استیل فولاد بافت با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، بزرگترین و تنها مجتمع صنعتی بزرگ منطقه در سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه واقع در استان کرمان است که در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

در سال ۱۴۰۰ با هدف تحقق شعار «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» مجموعه احیاء استیل فولاد بافت تولید باکیفیت در جهت دستیابی به ظرفیت اسمی کارخانه را در دستور کار خود قرار داده و با یاری خداوند متعال و همت و تلاش همه پرسنل ساعی و پرتلاش شرکت، با وجود همه مشکلاتی که در تولید با آن مواجهه بودیم از جمله قطعی ۲۷ روزه شبکه سراسری برق در تابستان، افت فشار گاز در زمستان (منجر به ۵/۷۸۵ ساعت توقف و از دست رفتن ۵/۷۳۷۱۷ تن محصول) موفق به تحقق ظرفیت اسمی و تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی مرغوب شدیم.

در بخش فازهای توسعه، طرح احداث کارخانه آهن اسفنجی شماره ۲ با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال هم اکنون با جدیت تمام در حال اجراست و تا پایان سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۷/۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه و سفارش‌گذاری بیش از ۹۰ درصد تجهیزات انجام شده است. شایان ذکر است مطابق با برنامه ریزی به عمل آمده این پروژه تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۱ وارد فاز راه اندازی خواهد شد و درخصوص پروژه گندله سازی، این پروژه با ظرفیت ۵/۲ میلیون تن در سال نیز در دست اقدام است که در صورت رفع مشکل تامین مالی و برقراری فاینانس با سرعت هر چه بیشتر اجرایی خواهد شد.

سایر پروژه های جنبی و زیرساخت ها اعم از گاز و برق و مسیرهای ارتباطی و ساختمان های جنبی به صورت موازی و همزمان در حال اجرا هستند که پروژه خط انتقال گاز از سیرجان به بافت تا پایان سال ۱۴۰۰ به میزان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و دیگر پروژه ها مطابق با برنامه پیش خواهد رفت.

از طرفی به منظور همسوسازی برنامه ها و فعالیت های شرکت با استانداردهای روز جهان، در سال ۱۴۰۰ موفق به استقرار و پیاده سازی سیستم های مدیریتی از جمله سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر ISO 9001:2015 ، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی مبتنی بر ISO 45001:2018 ، سیستم مدیریت زیست محیطی مبتنی بر ISO 14001:2015 و سیستم مدیریت کیفیت آموزش مبتنی بر ISO10015:2015 و اخذ گواهینامه از شرکت SGS و همچنین پیاده سازی و استقرار سیستم مدیریت آزمایشگاه مبتنی بر ISO17025 و اخذ گواهینامه استاندارد از مرکز تایید صلاحیت ملی ایران (NACI) شدیم.

از جمله سایر اقدامات در حوزه برنامه ریزی و توسعه در راستای بهبود مستمر و استفاده از دانش و تخصص پرسنل می‌توان به پیاده سازی سیستم مدیریت دانش و همچنین استقرار نظام مشارکتی پیشنهادات که در سال ۱۴۰۰منجر به صرفه جویی ۹۳ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریالی در شرکت شده، اشاره کرد. همچنین مکانیزاسیون فرایندهای سازمانی، تدوین نقشه استراتژی در افق بلند مدت، خروج از فهرست صنایع آلاینده، احداث تصفیه خانه پساب صنعتی شماره ۲ به منظور کاهش مصرف آب ومدیریت پسماند صنعتی، پیاده سازی طرح طبقه بندی مشاغل، استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای برنامه، استقرار سیستم MIS در حوزه های عملیاتی ( تولید، نگهداری و تعمیرات، کنترل کیفیت و آزمایشگاه)، استقرار نظام هوش تجاری، بازطراحی اتوماسیون صنعتی فاز ۲ ، استقرار فیبر نوری مولتی مد، پیاده سازی سیستم ICS ، راه اندازی سیستم SIP TRUNK از دیگر فعالیت های صورت پذیرفته در سال ۱۴۰۰ است.

از سویی شرکت احیاء استیل فولاد بافت در زمینه مسوولیت های اجتماعی نیز پیشگام بوده و توانسته در این زمینه موفق و ویژه عمل کند. از جمله اقدامات در این زمینه می توان به حمایت از ورزش در شهرستان، کمک به بهداشت و درمان و تجهیز بیمارستان در شهرستان، حمایت از زندانیان، کمک های مومنانه و غیره اشاره کرد.

 

معدن۲۴- درخصوص برنامه های امسال مجموعه به ویژه برنامه های توسعه ای توضیح بفرمایید.

در سال ۱۴۰۱ همچون سال قبل شرکت در جهت تولید حداکثری و با کیفیت مطابق ظرفیت اسمی کارخانه گام برداشته شد. از سوی دیگر با توجه به وضعیت انرژی شرکت همه توان و تلاش خود را در راستای بهینه سازی مصارف انرژی به کار خواهد بست. از اهم برنامه ها در سایر حوزه های سازمان می توان به نگهداشت سیستم های مدیریتی موجود و استقرار سیستم مدیریت انرژی مبتنی بر ISO 50001، اجرای پروژه شش سیگما، پایش و کنترل استراتژی های سازمان و توسعه و توانمندسازی کارکنان اشاره کرد و در سایر حوزه ها نیز با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده مطابق با نقشه راه شرکت، همه واحدهای سازمانی با هدف بهبود مستمر در جهت دستیابی به نقطه تعالی عمل خواهند کرد.

 

معدن۲۴- برای تحقق شعار سال بخصوص در موضوع دانش بنیان چه حرکت هایی می توان انجام داد؟

با توجه به اینکه سرمایه های فکری از مهمترین سرمایه ها در سراسر جهان است، شرکت احیاء استیل فولاد بافت از ابتدای مسیر به منظور توسعه و توانمندسازی سرمایه های انسانی، آموزش، ارتباط صنعت با دانشگاه، ارتباط صنعت با شرکت های دانش بنیان را در برنامه های خود قرار داده و خوشبختانه در این مسیر موفق بوده است؛ به گونه ای که در سال ۱۴۰۰ به میزان ۹۶۸ ساعت آموزش تخصصی و عمومی با بهره گیری از دانش متخصصان و شرکت های آموزشی برتر کشور، در شرکت احیاء استیل برگزار شده است.

همچنین تشکیل شورای پژوهشی و اقدامات در جهت تاسیس مرکز دانش بنیان در شهرستان زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری وابسته به شرکت از سایر فعالیت ها در سال گذشته بوده که با هدف تحقق شعار «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» در این مسیر مصمم تر پیش خواهیم رفت. با توجه به پتانسیل های موجود در مجموعه و پرسنل متخصص، تحقق این هدف دور از انتظار نخواهد بود و امیدواریم به لطف خداوند متعال بتوانیم آن‌گونه که رضایت اوست عمل کنیم.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها