هشدار انجمن تولیدکنندگان فولاد به خطر تعطیلی ۳ ماهه کارخانجات/درخواست اصلاح محدودیت های تامین برق کارخانجات فولادی

معدن۲۴:دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خطر تعطیلی ۳ ماهه کارخانجات فولادی را گوشزد کرد و خواستار اصلاح محدودیت های تامین برق کارخانجات فولادی شد.

معدن۲۴:دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خطر تعطیلی ۳ ماهه کارخانجات فولادی را گوشزد کرد و خواستار اصلاح محدودیت های تامین برق کارخانجات فولادی شد.

به گزارش روز سه شنبه سایت خبری- تحلیلی معدن۲۴، «سید رسول خلیفه سلطانی» در این نامه آورده است: همانگونه که مستحضر هستید در سال ۱۴۰۰، فولاد ایران حدود ۶ میلیون تن از برنامه هدف گذاری شده خود عقب افتاد که این امر موجب تحمیل زیان حدود چهار میلیارد دلاری به اقتصاد این صنعت شد و عمده دلیل آن، محدودیت های انرژی در صنعت فولاد بود.
وی ادامه‌داد: باتوجه به اینکه عمده بار خاموشی های سال گذشته را فولاد سازان به دوش کشیدند، در سال جاری انتظار می رفت با اتخاذ تدابیر کارشناسی، محدودیت تامین برق در کشور بین همه صنایع توزیع شود و کارخانجات فولادی کشور متحمل خسارات کمتری شوند، با این وجود بخشنامه های صادره از طرف شرکت های برق منطقه ای به هر یک از تولید کنندگان فولاد کشور، متاسفانه خلاف این انتظار را روایت می کند، به گونه ای که تقریباً همه کارخانجات تولید کننده فولاد به ویژه در بخش خصوصی حدود سه ماه تعطیل خواهند شد.
خلیفه سلطان اضافه‌کرد: در پیگیری های انجام شده نیز اعلام می شود این محدودیت ها با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت اعمال شده است که اگر چنین باشد جای تعجب و تاسف فراوان دارد. جای سوال اساسی است که چرا دیماند خریداری شده هر یک از کارخانجات تولیدی مبنا قرار نگرفته و میزان مصرف آن هم در شرایط رکود بازار در اسفند ۱۴۰۰ مبنای اعمال محدودیت قرار گرفته است؟
وی یادآور شد: همانگونه که به خوبی واقف هستید، کاهش تولید فولاد موجب افزایش قیمت محصولات پایین دستی نظیر لوازم خانگی، لوله و پروفیل، ساختمان و حتی خودرو می شود. بر این اساس با توجه به لزوم تنظیم بازار داخلی و در عین حال توسعه صادرات فولاد کشور در شرایط تحریمی و نیاز ارزی کشور، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ شود که نسبت به اصلاح فوری محدودیت های اعمالی فوق اقدام گردد.
این مقام صنفی خاطرنشان‌کرد: بدیهی است همچون گذشته این انجمن آماده مشارکت در مطالعات کارشناسی به منظورمدیریت منصفانه محدودیت های جبری تامین انرژی کشور در جهت کاهش خسات وارده به تولیدکنندگان می باشد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن بیدار ۲۴ (madanbidar.ir)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها