سیمان سپاهان رکورد زد

شرکت سیمان سپاهان با افزایش تولید محصول از یک سو و رشد صادرات از سوی دیگر در درآمدزایی رکورد زد

شرکت سیمان سپاهان با افزایش تولید محصول از یک سو و رشد صادرات از سوی دیگر در درآمدزایی رکورد زد

مدیرعامل این شرکت با بیان اینکه در سال مالی منتهی به پایان شهریور1400 سیمان سپاهان موفق به تولید بالغ بر 2.6  میلیون تن کلینکر و فروش 1.7 میلیون تن سیمان شده است گفت این شرکت در این مدت با صادرات 900 هزار تن کلینکر  به رکوردی بی سابقه با درآمد عملیاتی 1035 میلیارد تومان و سود خالص 327 میلیارد تومان دست یافت.

وی افزود: با این حساب در زمینه درآمد عملیاتی رشد 142درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل و همچنین در زمینه سود خالص رشد 3.5برابری نسبت به دوره مشابه سال قبل به دست آمده است.

معینیان با اشاره به اینکه سیمان سپاهان اولین شرکت سیمانی با درآمد بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومانی و سومین شرکت صادرکننده در کشور و برترین شرکت صادرکننده در منطقه مرکزی ایران است گفت  رشد 3.5 برابری سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۰ و ارتقای حاشیه سود خالص از ٪۴ در سال ۱۳۹۸ به ٪۳۲ در سال ۱۴۰۰ از موفقیت های این شرکت است

وی  ارزآوری حدود ۲۰ میلیون دلاری و افزایش راندمان تولید از ٪۶۹ به ٪۸۸ در سال اخیر را از دیگر موفقیت های این شرکت برشمرد و افزود برخورداری از موجودی استراتژیک کلینکر به میزان 700 هزار تن که بالاترین موجودی کلینکر در سطح کشور است و  صادرات به ۱۱ کشور از دستاوردهای دیگر این مجموعه تولیدی است در حالیکه قبل از سال 1397 از ایران تنها به کشور عراق سیمان صادر شده است.

گفتنی است شرکت سیمان سپاهان ، یکی از شرکت های مجموعه هلدینگ سیمان غدیر است. هلدینگ سیمان غدیر با در اختیار داشتن 12 درصد تولید و 17.5 درصد صادرات سیمان کشور، به زودی با نماد سغدیر در فرابورس عرضه اولیه می شود. غدیر به لحاظ تولید عملیاتی، دومین هلدینگ در بین سیمانی‌های کشور بوده و به جهت ظرفیت نیز رتبه سوم را دارد.

 

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها