قطعی‌های با برنامه برق، تنظیم بازار سیمان را به هم نمی‌زند

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت:‌ قطعی‌های با برنامه برق که فعلا تا دهم تیرماه از سوی صنعت برق ابلاغ شده، تنظیم بازار سیمان را به هم نمی‌زند

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت:‌ قطعی‌های با برنامه برق که فعلا تا دهم تیرماه از سوی صنعت برق ابلاغ شده، تنظیم بازار سیمان را به هم نمی‌زند

«عبدالرضا شیخان» امروز در گفت‌وگو با سایت خبری- تحلیلی معدن۲۴ افزود:‌ با توجه به هماهنگی های انجام شده بین وزارت نیرو و وزارت صمت، مقرر شد تا دهم تیرماه سهمیه مصرف برق تحویلی به صنایع فولادی و سیمانی از ساعت ۲۴ تا هشت صبح امسال بدون محدودیت باشد و این مهم اجرایی می‌شود.
وی گفت: با تامین کامل برق در شب، آسیاب‌های کارخانجات سیمان فعال خواهند بود و به سایش کلینکر و ذخیره آن در سیلوها خواهند پرداخت و به این ترتیب مواد مورد نیاز برای استفاده در خطوط تولید سیمان فراهم می‌شود.
این مقام صنفی ادامه‌داد: با مدیریت مصرف برق در طول روز که مقرر شده سهمیه مصرف از ساعت هشت صبح تا ساعت ۲۴ مطابق با سهمیه های ابلاغی قبلی باشد، می‌توان کوره‌های تولید را راهبری کرد.
وی معتقد است که با همین برنامه می‌توان تولید را به نحوی مدیریت کرد که کمبودی در بازار اتفاق نیفتد و شاهد التهاب در بازار نباشیم.
شیخان تصریح‌کرد: با هماهنگی شرکت‌های برق منطقه‌ای، می‌توان مشخص کرد در هر منطقه به کدام کارخانه چقدر برق تحویل شود؟
وی که پیشتر عنوان کرده بود صنعت سیمان با کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نیز قادر به ادامه تولید است، یادآور شد: برنامه‌ای که اکنون ابلاغ شده، خاموشی بیش از ۳۰ درصد است، اما ما هم شرایط وزارت نیرو و مشکلات موجود را درک می‌کنیم و سعی در مدیریت دیماند و مدیریت تولید و قیمت‌ها داریم.
دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به شرکت برق منطقه‌ای تهران که هفت شرکت سیمانی را در منطقه خود دارد، تاکید کرد: مدیریت مصارف این کارخانجات بسیار مهم است، زیرا کاهش تولید آنها بر قیمت‌ها در سراسر کشور موثر خواهد بود.
به گزارش معدن۲۴، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران طی نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق اعلام‌کرد: سهمیه مصرف برق تحویلی به صنایع فولادی و سیمانی از ساعت ۲۴ تا ۸ صبح تا تاریخ دهم تیرماه امسال بدون محدودیت شد.

«مصطفی رجبی مشهدی» اعلام‌کرد: این مهم با توجه به هماهنگی های انجام شده بین وزارت نیرو و وزارت صمت اجرایی می‌شود.
وی ادامه‌داد: سهمیه مصرف از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ باید مطابق با سهمیه های ابلاغی قبلی رعایت شود.

پایان خبر/////

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن بیدار ۲۴ (madanbidar.ir)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها