همه آنچه در مجمع عمومی سالیانه صبانور گذشت

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور استماع گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 29 اسفند 1398، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌ الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و تعیین پاداش هیات مدیره با حضور 90 درصدی سهامداران به انجام رسید.

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور استماع گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به 29 اسفند 1398، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌ الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و تعیین پاداش هیات مدیره با حضور 90 درصدی سهامداران به انجام رسید.

به گزارش سایت خبری تحلیلی معدن 24، “محمد کلانتری” مدیرعامل شرکت صبانور در این مجمع که در سالن مجموعه فرهنگی- ورزشی “تلاش” وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: صبانور جزو 10 شرکت برتر تولیدکننده محصولات سنگ آهنی در کشور و بزرگ‎ترین تولیدکننده در غرب کشور است.
وی بیان داشت: این شرکت سه معدن “باباعلی”، “گلالی” و “شهرک” در دو استان کردستان و همدان در اختیار دارد که ذخیره سه معدن ذکر شده حدود 150 میلیون تن است.
کلانتری خاطرنشان کرد: صبانور دو کارخانه کنسانتره و یک کارخانه گندله در اختیار دارد به طوری که پارسال موفق به تولید یک میلیون و 950 هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی، 468 هزار تن گندله و یک میلیون و 150 هزار تن کنسانتره شدیم.

** سود خالص 460 میلیارد تومانی صبانور در سال 98
وی افزود: پارسال این شرکت 740 میلیارد تومان فروش داشت که سود خالص شرکت 460 میلیارد تومان بوده است؛ در این خصوص نسبت به سال 97 بیش از 200 درصد رشد را شاهد هستیم.
مدیرعامل صبانور ادامه داد: پارسال همچنین گندله‌سازی به ظرفیت رسید و برای اکتشاف پهنه راور به هلدینگ زرین ملحق شدیم.
وی همچنین از برنامه ریزی برای تامین مالی پروژه گندله‎‌سازی کردستان در سال جاری خبر داد و گفت: پروژه اصلاح‌ مدار خردایش در کارخانه‌های کنسانتره به منظور افزایش کمی و کیفی کنسانتره تولیدی انجام خواهد شد.
کلانتری، سایر برنامه های این شرکت در سال 99 را شامل اجرای پروژه فیلتر پرس در مجتمع کردستان برای صرفه‌جویی و رفع مشکلات کمبود آب، ادامه اکتشاف در محدوده‌های ثبتی فعلی معادن شرکت، توسعه سبد محصولات شرکت و جغرافیای معادن ازجمله سرب، روی، طلا و مس، افزایش ظرفیت پروانه بهره‌برداری معادن، خرید ماشین‌آلات معدنی و تجهیز خطوط تولید کارخانه‌ها و نیز افزایش ظرفیت اسمی کارخانه‌ها و معادن از طریق مهندسی مجدد برشمرد.

** خبر خوش کلانتری به سهامدارن صبانور
مدیرعامل شرکت صبانور در ادامه از تشکیل کنسرسیوم با هلدینگ زرین و شرکت کیمیای گستران زنجان که شرکت‌های بورسی خوشنام و سرشناس هستند در پهنه راور کرمان (با بیش از یک هزار و 200 کیلومتر مربع) خبر داد.
وی اظهار داشت: پهنه راور را برای سهولت اکتشاف، به پنج محدوده 250 کیلومتر مربعی تقسیم کردیم.
به گفته کلانتری، ارزش دارایی‌های شرکت برای پهنه راور به منظور اکتشاف طبق حکم دادگاه فقط برای ذخایر رخنمون‌های سطحی به 17 میلیارد تومان می‌رسد که این میزان می‌تواند با اکتشافات عمقی به ده‌ها برابر افزایش یابد.
این گزارش حاکی است در پایان مجمع صبانور، صورت‌های مالی سال منتهی به 29 اسفند 1398 تصویب شد.
همچنین موسسه “هشیار ممیز” به عنوان حسابرس قانونی و بازرس مستقل و موسسه “بهراد مشار” به عنوان موسسه علی‌البدل انتخاب و روزنامه‌ گسترش صمت به عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار معرفی شد.
همچنین حق حضور اعضای غیر هیات مدیره به ازای هر جلسه دو میلیون و 200 هزار تومان به صورت ناخالص و پاداش 250 میلیون تومان به صورت خالص تعیین شد.
گفتنی است سود کلی یکهزار و 579 ریال به ازای هر سهم بود که با موافقت سهامداران، سود تخصیص یافته به سهامداران به میزان 80 درصد سود کلی و یک هزار و 210 ریال به ازای هر سهم تعیین شد.
هزینه‌های مسئولیت‌های اجتماعی که در سال 1398 حدود چهار میلیارد تومان بود، امسال نیز به هیات مدیره براساس شرایط واگذار شد.
همچنین شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شبکه‌سازان کیهان، شرکت بازرگانی صنایع و معادن ایران، شرکت‌های کارخانجات شهید قندی و معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان اعضای جدید هیات مدیره شرکت صبانور معرفی شدند.

** تولید 247 هزار تنی صبانور در 2 ماهه امسال
به گزارش معدن 24، بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید 247 هزار و 514 تنی شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در دو ماهه امسال است.
در فروردین و اردیبهشت ماه امسال صبانور موفق به تولید 75 هزار و 964 تن گندله و 171 هزار و 550 تن کنسانتره خشک شد.
145 هزار و 622 تن از محصولات یاد شده مربوط به آمار اردیبهشت ماه این شرکت است.
جمع فروش محصولات صبانور از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه رقم 1752 میلیارد و 231 میلیون ریال ذکر شده است.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها