افزایش 10 میلیون تنی عملیات استخراج در مجتمع سنگ آهن سنگان/ رشد 67 درصدی ظرفیت استخراج از معادن

میزان استخراج سنگ آهن و باطله برداری در مجتمع سنگ آهن سنگان در سال 1400 در هم‌سنجی با پارسال به میزان 10 میلیون تن افزایش داشته است. همچنین با بکارگیری ماشین‌آلات جدید ظرفیت استخراج معادن به میزان 67 درصد بهبود یافته است.

میزان استخراج سنگ آهن و باطله برداری در مجتمع سنگ آهن سنگان در سال 1400 در هم‌سنجی با پارسال به میزان 10 میلیون تن افزایش داشته است. همچنین با بکارگیری ماشین‌آلات جدید ظرفیت استخراج معادن به میزان 67 درصد بهبود یافته است.

به گزارش سایت خبری- تحلیلی معدن24، گزارش اقدامات انجام شده در واحدهای عملیاتی مجتمع سنگ آهن سنگان در سال 1400 (سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) به شرح زیر است:
مجتمع سنگ آهن سنگان با ذخیره افزون بر یک میلیارد تن سنگ آهن، تأمین کننده خوراک مورد نیازکارخانجات کنسانتره و گندله سازی منطقه سنگان به‌منظور تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و سه میلیون تن سنگ آهن دانه بندی است که شامل سه انومالی غربی، مرکزی و شرقی است.
با بکارگیری 2 پیمانکار گروه الف و ب در سال 1400 میزان استخراج سنگ آهن 18 میلیون تن و باطله برداری به میزان 25 میلیون تن در معادن انجام شده که نسبت به سال گذشته در استخراج سنگ آهن و باطله برداری هر یک پنج میلیون تن افزایش و در مجموع 10 میلیون تن عملیات استخراجی بیشتر بوده است.
درسال جاری و با ورورد 40 دستگاه دامپتراک و 9 دستگاه بیل مکانیکی جدید توسط پیمانکاران معدن، ظرفیت استخراج معادن به میزان 67 درصد بهبود یافته است.
در 11 ماهه سال جاری به میزان 11.5 میلیون تن سنگ آهن مورد نیاز کارخانجات کنسانتره تحویل شرکت‌های سرمایه منطقه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه میلیون تن افزایش داشته است.
تناژ سنگ آهن تحویلی به کارگاه‌های خردایش و فرآوری مجتمع به مقدار 2 میلیون تن بوده که درسال جاری با راه‌اندازی سه واحد خردایش، تولید سنگ آهن دانه بندی مجتمع به بیش از 1.5 میلیون رسیده و 60 درصد بیش از برنامه پیش بینی شده سال 1400 بوده است.
در راستای استفاده بهینه از سنگ آهن کلوخه هماتیت – سیدریت موجود در معادن مجتمع و همچنین باطله های هماتیت کم عیار حاصل از عملیات تولید سنگ آهن دانه بندی، پروژه احداث کارخانه فراوری متناسب در مجتمع تعریف شده است.
در بخش اکتشافات مجتمع، امسال با اخذ 10 پروانه اکتشاف در پهنه سنگان و انجام عملیات شناسایی و پی جویی در محدوده های دارای پروانه مجتمع و تهیه اسناد مناقصه حفاری مغزه گیری به میزان 2 هزار متر به‌همراه راه دسترسی و احداث سکو همراه بوده است.
ارسال محصولات مختلف از ایستگاه راه آهن اختصاصی مجتمع به مقاصد مختلف در سال جاری بیش از 1.2 میلیون عملیاتی شده است.
در راستای پشتیبانی از تولید هم اهم فعالیت‌های انجام شده به شرح زیر است:
– تعمیرات اساسی ماشین آلات سبک و سنگین مجتمع
– تعمیرات اساسی ماشین آلات حفاری مغزه گیری
– انجام پروژه های آبرسانی و برق رسانی
– پایش سلامت کلیه پرسنل مجتمع و خانواده همکاران
– بازسازی جاده های دسترسی به مجتمع

پایان خبر////

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها