قانون معادن بازنگری می شود

معدن

به گزارش ماناماین، در حاشیه بازدید رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از پروژه‌های زیست محیطی استان قزوین با بیان این‌که متأسفانه حرف مسئولان و عمل آن‌ها در حوزه محیط زیست متفاوت است، گفت: برخی از مسئولان سخن از محیط زیست می‌زنند اما عملکرد غیر محیط زیستی دارند و همین تفاوت سبب بروز مشکلات می‌شود.

وی علت مشکلات زیست محیطی را عدم اجراء سند آمایش سرزمین دانست و گفت: مشکل دیگر شفاف و ثابت نبودن استانداردهای زیست محیطی کشور است که در کنار این امر برخورد سلیقه‌ای مدیران با مجموعه‌های صنعتی و اقتصادی موجب از بین رفتن اعتماد عمومی، امنیت سرمایه‌گذاری و تخریب محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود.

سمیه رفیعی گفت: پایداری سرزمینی هدف اصلی ماست و در این مسیر به کمک مردم نیاز است.

وی به موضوع معادن اشاره و تاکید کرد: در بهره‌برداری از معادن باید با نظارت دقیق‌تری صورت گیرد که در این راستا قانون معادن با اولویت محیط‌زیست بازنگری می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص شیرابه‌های پسماند در کشور معضلات و مسائل زیست‌محیطی بزرگی داریم که اگر به سرعت راهکاری برای مدیریت آن پیدا نکنیم، به یک معضل اساسی تبدیل خواهند شد.

همچنین، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در سفر خود به استان قزوین از نیروگاه شهید رجایی و سایت پسماند محمدآباد بازدید و مرکز کنترل و پایش محیط زیست استان را کلنگ‌زنی کرد.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها