ساخت قطعه گارد محافظ لاستیک دامپتراک‌های معدنی با حمایت گل‌گهر

معدن۲۴:معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر از ساخت قطعه گارد محافظ لاستیک دامپتراک‌های معدنی با حمایت گل گهر خبر داد.

معدن۲۴:معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر از ساخت قطعه گارد محافظ لاستیک دامپتراک‌های معدنی با حمایت گل گهر خبر داد.

مهندس مصطفی عبداللهی گفت: این قطعه با حمایت شرکت معدنی صنعتی گل‌گهر و پیمانکاران گهر همکار و آرمان گهر،توسط گروه صنعتی صراط فتح سیرجان ساخته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین قطعات ارزبر زنجیره فولاد و معدن کشور، لاستیک دامپتراک‌های معدنی است، گفت: تولید این قطعه به حجم سرمایه‌گذاری عظیمی نیاز دارد که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در گام اول، رویکرد کاهش مصرف این قطعه را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر اظهار داشت: تاکنون دو اقدام جهت کاهش مصرف لاستیک دامپتراک‌های معدنی تدوین و اجرا شده است که شامل روکش لاستیک‌های معدنی و گارد محافظ لاستیک بوده‌ است.

عبدالهی افزود: گارد محافظ لاستیک که شرکت RUD آلمان طراح و تولید کننده آن با برند تجاری SideFlux است؛ از آسیب به دیواره کناری لاستیک جلوگیری می‌کند اما در معادن به خاطر وجود سنگ‌های تیز و عدم دید کامل لاستیک‌ها توسط راننده به خصوص لاستیک عقب سمت شاگرد پارگی لاستیک از ناحیه دیواره کناری به صورت متعدد اتفاق می‌افتد و گاه لاستیک با سطح آج مناسب، به دلیل پارگی از دیواره کناری، قابلیت ادامه کار را از دست داده و پیمانکاران مجبور به تعویض لاستیک می‌شود.

عبداللهی بیان کرد: بر اساس تفاسیر فوق، پروژه ساخت گارد محافظ لاستیک، توسط گروه صنعتی صراط فتح سیرجان در دستور کار قرار گرفت و اولین نمونه آن بر روی یکی از دامپتراک‌های پیمانکاران منطقه گل‌گهر جهت تست عملیاتی نصب شد، تا در صورت موفقیت آمیز بودن تست عملیاتی، تولید انبوه آغاز و بر روی کلیه دامپتراک‌ها و سایر ماشین آلات معدنی نصب شود.

وی افزود: این قطعه نه تنها در معادن منطقه گل‌گهر،بلکه در کلیه معادن ایران کاربرد دارد و کمک شایانی به کاهش مصرف لاستیک و خروج کمتر ارز از کشور خواهد کرد.

معاون فنی و مهندسی مجتمع گل‌گهر ضمن تشکر از همکاران واحدهای تعمیرات و آپارات شرکت‌های گهرهمکار و آرمان‌گهر که در طول مراحل ساخت، با انتقال دانش و تجربیات خود، به انجام پروژه کمک کردند، گفت: امیدواریم با همفکری و تلاش یکدیگر شاهد اعتلای بیشتر صنعت کشور باشیم.

 

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن بیدار ۲۴ (madanbidar.ir)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها