ایجاد کنسرسیوم فن بازار بخش معدن ضرورتی اجتناب ناپذیر/ ورود بخش خصوصی به تجاری‌سازی ایده های نوین بخش معدن

«ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن» و «ورود بخش خصوصی به تجاری سازی ایده های نوین» در نشست مشترک مرکز نوآوری ایمینو و شبکه فن بازار مورد تاکید قرار گرفت.
مجری طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در نشست مشترک با دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران به ماموریت های این مرکز در راستای پرورش و شکل دهی ایده ها پرداخت و مطرح کرد: با توجه به اینکه ایمیدرو حمایت از مجموعه های دانش بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی و به تبع آن سرمایه گذاری در بخش آموزش و پژوهش را در دستور کار خود قرار داده، این سازمان میتواند متولی بخش معدن در شبکه فن بازار ملی باشد چرا که «بازارسازی» حلقه مفقوده احصای نیاز و چالش ها و فناوری های بخش معدن کشور است.

حسین منصوری تاکید کرد: ایمیدرو به عنوان متولی بخش معدن کشور در شبکه فن بازار می‌تواند جریان نوآوری و استارتاپی را در این عرصه راهبری کند و از طرفی شرایط را برای ورود بخش خصوصی فعال در بخش معدن فراهم کند تا با ایجاد فن‌بازار تخصصی معدن، زمینه تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه فراهم شود. او بستر سازی برای توسعه و تجاری سازی کسب و وکار دانش بنیان و تجاری سازی محصولات و دستاوردهای فناورانه را تنها از طریق ایجاد کنسرسیوم فن بازار تخصصی بخش معدن و صنایع مدنی با حضور تمام بازیگران و فعالان این بخش دانست.

مدیر مرکز نواوری ایمینو ایجاد ساختاری برای تعامل و اشتراک زمینه های همکاری و اطلاع رسانی شرکت ها و بنگاه های بزرگ معدنی و صنایع وابسته، تشکل ها و انجمن های مرتبط و حمایت و راهبری دولت بسیار ضروری دانست و یادآور شد: مرکز نوآوری ایمینو نیز با هدف ترویج فناوری های نوین معدن و صنایع معدنی، مدیریت بازاریابی و فروش، مدیریت باطله و پسماند، کاربردهای نوین مواد معدنی، ساخت محصولات نوین، مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی و نیز مدیریت باطله و پسماند معادن و صنایع معدنی شکل گرفته و در این راستا خدمات و امکانات این مرکز برای استارتاپ‌ها از مرحله پیش شتابدهی تا پساشتابدهی طراحی شده و معرفی شرکای استراتژیک به کسب وکارهای نوپا، برگزاری ریورس پیچ، تورها، دوره ها و کارگاه های آموزشی در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

در ادامه این نشست، محمدصالح خالقی دبیر شبکه فن‌بازار ملی ایران مطرح کرد: توسعه فن‌بازارهای تخصصی بخشی از اجرای نقشه جامع علمی کشور است که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب و به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تنفیذ کرده است. معاونت نیز این ماموریت را به پارک فناوری پردیس داده و شبکه فن‌بازار ملی از اولین اقدامات پارک فناوری پردیس است که از سال ۱۳۸۳ شروع شد. این شبکه با هدف ایجاد همرسانی میان نیاز و احصای آن شکل گرفت چراکه در کشور توانمندی‌های بسیاری وجود دارد اما افراد زیادی از آن خبر ندارند.

او با اشاره به توانمندیها و ظرفیت‌های بخش معدن کشور عنوان کرد: مراکز نوآوری ابتدای زنجیره فعالیت شرکت‌های استارتاپی هستند و همکاری شبکه فن بازار با مرکز نوآوری ایمینو در قالب برگزاری ریورس پیچ می‌تواند بیشترین ارتباط بین صنعت و اکوسیستم فناوری و نوآوری را برقرار سازد و ایمینو را در راستای بسط، توسعه و حمایت از کسب و کارهای نوپا ( استارتاپ ها) یاری دهد.

خالقی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه فن بازار ملی با هدف توسعه بازار فناوری ایران فعالیت دارد و این توسعه بازار شامل فراهم‌آوری تسهیلات خرید و فروش محصولات دانش بنیان و فناورانه تحت عنوان بازاریابی، تسهیل سرمایه گذاری در این اکوسیستم برای اختراعات، استارتاپ‌ها و طرح های فناورانه، فعالیت در انتقال دانش فنی و رفع نیاز فناورانه صنایع است. در این راستا بخش معدن و صنایع معدنی کشور می تواند با استفاده از زیرساخت‌های شبکه فن بازار ملی در پارک فناوری پردیس فرصت های جدید نوآورانه این عرصه را شکوفا کند.

 

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها