احداث کارخانه بوکسیت به توسعه شهرستان چرام کمک می‌کند

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر نقش موثر احداث معدن بوکسیت سرفاریاب در توسعه شهرستان چرام تاکید کرد و گفت: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی این معدن هستیم.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر نقش موثر احداث معدن بوکسیت سرفاریاب در توسعه شهرستان چرام تاکید کرد و گفت: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی این معدن هستیم.

سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست پس از بازدید از شهرستان چرام، اظهارداشت: استاندار استان به طور ویژه وضعیت معادن را رصد می‌کند و ماموریت تیم اقتصادی استان به منطقه هم در این ارتباط  بوده است.

وی افزود: یکی از موارد بسیار مهم این منطقه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مواد معدنی است که خوشبختانه در طول یکی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفته و در راستای سرمایه‌گذاری‌ها لازم است ارزش افزوده در منطقه ایجاد شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مجموعه مدیران ارشد کشوری ازجمله مدیرعامل ایمیدرو و شرکت‌های وابسته مانند شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین استاندار، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند که به هر طریق ممکن از ظرفیت‌های منطقه و به نحو مطلوب در کمک به توسعه استان، گام‌های موثری بردارند.

صمیمی‌دوست ابراز کرد: معدن بوکسیت سرفاریاب می‌تواند برای منطقه نقش‌آفرینی کند و طی نشست‌های کارشناسی که داشته‌ایم، اگر ذخیره مواد معدنی پاسخگو باشد صنعتی متناسب با ظرفیت و پتانسیل در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته بوکسیت استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: در بازدید از شرکت الومینیای جاجرم در هفته دوم شهریور ماه پیش رو  نسبت برای چگونگی نحوه سرمایه‌گذاری، احداث و طراحی کارخانه و همچنین تعیین محصول تصمیم‌گیری خواهد شد.

صمیمی‌دوست عنوان کرد: مقرر شد سازمان صمت استان ذخیره معادن و و عیار آن‌ را به سرمایه‌گذار بخش خصوصی ارائه تا این سرمایه‌گذار نسبت به سناریوی مختلف تولید محصول نهایی کارخانه اقدام کند.

بر اساس گزارشی از ایرنا، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از توجه ویژه مدیریت عالی ایمیدرو و تمامی مجموعه همکاران در آن سازمان و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و همچنین شرکت آلومینای جاجرم با نگاه مثبت آن‌ها به توسعه منطقه قدردانی کرد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها