آغاز عملیات اجرایی کارخانه آهن اسفنجی در بافق

معدن۲۴:مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق: عملیات اجرایی کارخانه آهن اسفنجی با اشتغالزایی مستقیم ۹۰۰ نفر و ظرفیت ۱.۷ میلیون تن در بافق آغاز شد.

مجتبی حمیدیان گفت: با توجه به افق ۱۴۰۴ جمهوری اسلامی ایران باید ۵۳ میلیون تن آهن اسفنجی تولید که تاکنون با طرح‌هایی که در دست اجرا است،تولید ۴۵ میلیون تن محقق شده و نزدیک به ۷ میلیون تن ظرفیت خالی داریم.

وی افزود: در کشور‌هایی که دارای منابع عظیم گازی هستند، برای فرآیند تولید فولاد، محصول میانی که قرار است از گندله تبدیل به فولاد و در کارخانجات ذوب از آن به عنوان خوراک استفاده شود، از آهن اسفنجی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: در بافق به خاطر گندله به عنوان خوراک ورودی و تولید پنج میلیون تن گندله‌ای که داریم، عدد ۱/۷ میلیون تن برای شهرستان در نظر گرفته شده است.

حمیدیان گفت: احداث این کارخانه می‌تواند مشکل اشتغال و بیکاری جوانان بافقی را رفع کند و همچنین باعث استفاده از متخصصان بومی شود و جوانان و بافت اجتماعی بافق را در وضعیت مطلوب‌تر از وضع فعلی قرار دهد.

وی، افزود: کارخانه‌ای که برای شهرستان بافق در نظر گرفته شده به صورت ۲ محصول آهن اسفنجی سرد و HBI است که این محصول قابلیت صادرات و استفاده در کارخانجات داخلی را نیز دارد.

همچنین باحضور وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی دو پست برق رسانی به صنایع جوار معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق به بهره برداری رسید.
پست‌های برق نخلستان و آفتاب بافق با سرمایه گذاری بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان، ۱۵۰ مگاوات برق را برای کارخانه گندوله‌سازی و طرح‌های آینده شرکت سنگ آهن مرکزی را تأمین می‌کنند.

با حضور عبدالملکی از دوسامانه باهم و سوت زنی با هدف گزارش تخلفات و فساد ستیزی نیز  رونمایی شد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن بیدار ۲۴ (madanbidar.ir)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها