کنسرسیوم شرکت‌های بزرگ را شکل دهیم

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواستار آن شد تا ایمیدرو فارغ از بحث های مالکیتی به تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های بزرگ اقدام کند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو خواستار آن شد تا ایمیدرو فارغ از بحث های مالکیتی به تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های بزرگ اقدام کند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴، ناصر تقی زاده امروز یکشنبه در جریان برگزاری هشتمین کنفرانس بین المللی در محل هتل المپیک افزود: با تشکیل واقعی این کنسرسیوم امکانات دستگاه حفاری و و تجهیزات شرکت های بزرگ به اشتراک گذاشته می شود و در این صورت می توان از کویر مرکزی ایران به سمت سیستان و بلوچستان و عملیاتی پرداخت.

به گفته وی، شرکت‌های بزرگ از نظر مالی و همچنین نیروهای متخصص و مشکلی در این زمینه ندارند.

تقی زاده ادامه داد: در کویر مرکزی ایران اگر اکتشافات قطعی و درستی انجام شود، بدون تردید بیش از چندین میلیارد تن ذخیره داریم.

وی گفت: فقط در اطراف شرکت چادرملو چند میلیارد تن اکتشاف می توان انجام داد و کنسرسیوم شرکت‌های بزرگ راهکاری خوب در این راستا و توسعه اکتشاف است.

مدیرعامل چادرملو تاکید کرد: برای ارتقای بهره‌برداری معادن باید به سمت نوآوری و فناوری‌های جدید برویم.

وی بیان داشت: تا زمانی که قاضی ۳۰۰ تومانی در کشور وجود دارد معادن ما به گورستان ماشین آلات معدنی تبدیل خواهند شد.

تقی زاده یکی دیگر از الزامات این راستا را مشارکت با دانشگاه‌ها و فعال‌تر شدن بخش معدن و صنایع معدنی در این زمینه عنوان کرد.

وی به انتقاد از تولید شمش فولاد از سوی همه واحدها پرداخت و گفت: باید بر روی آلیاژی نیز کار کنیم و از انجمن فولاد ایران و ایمیدرو می‌خواهیم مطالعات برای صنایع پایین دستی با ارزش افزوده بالا را آغاز کنند.

مدیرعامل چادرملو یادآور شد: ما با صنعتی کردن برخی شهرها و مناطق کشور را از بین بردیم و در مقابل بیکاری و فقر را در برخی دیگر از مناطق افزایش دادیم، باید شرکت‌های بزرگ را تشویق کنیم تا به سمت مناطق محروم و توسعه آنها بروند و دولت باید در این راستا مشوق هایی در نظر بگیرد.

وی همچنین از ایمیدرو و وزارت صمت خواست تا برای واگذاری معادن دقت بیشتری انجام دهند.

این دوره از کنفرانس استیل پرایس با موضوع “فولاد مواد اولیه و چالش‌های پیش رو” با نگاهی ویژه به داینامیک صادرات و بازارهای جدید” در حال برگزاری است.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، محمد حسین بصیری مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان، ناصر تقی زاده مدیرعامل چادرملو، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب‌آهن، محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان و بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از جمله سخنرانان کلیدی مراسم هستند.

همچنین در این همایش یک پنل تخصصی با موضوع “چالش تامین مواد اولیه برای صنعت فولاد ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ” برگزار می شود که آقایان کیوان جعفری تهرانی دبیر کنفرانس، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران، سید رضا عظیمی مجری طرح احیای معادن کوچک و متوسط مقیاس، سید رسول خلیفه سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و امیر صباغ مدیر سرمایه گذاری ایمیدرو در آن به سخنرانی خواهند پرداخت.

ایمیدرو، فولاد مبارکه، ذوب آهن، چادرملو، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، انجمن سنگ آهن ایران، شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان، شرکت اپال پارسیان سنگان، شرکت پارس فولاد سبزوار، شرکت فراوری معدنی اپال کانی پارس، شرکت مهندسی فکور صنعت تهران، آهن و فولاد ارفع ، مجتمع فولاد غدیر نی ریز، هلدینگ میدکو، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت معدنی و صنعتی صبانور، فولاد خراسان و شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، شرکت فولاد آلیاژی ایران و شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات اسپانسرهای این دوره از کنفرانس استیل پرایس هستند.

پایان خبر//

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها