چالش‌های زنجیره فولاد و راهکارها از زبان مدیرعامل فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: امروز مسائل کلان در حوزه معدن و صنایع معدنی را به خوبی می‌دانیم و وقت آن است تا به صورت خردنگر و تخصصی وارد چالش ها و رفع آنها شویم.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: امروز مسائل کلان در حوزه معدن و صنایع معدنی را به خوبی می‌دانیم و وقت آن است تا به صورت خردنگر و تخصصی وارد چالش ها و رفع آنها شویم.

به گزارش روز یکشنبه سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴ ، محمد یاسر طیب‌نیا در جریان هشتمین کنفرانس بین المللی است در محل هتل المپیک افزود: ضعف مدیریت اکتشاف معادن در کشور به طوری که در دهه های اخیر کار قابل ملاحظه در حوزه اکتشاف آب انجام نشده و نیازمند تحول است، ضعف در استخراج علمی و اصولی معادن و رعایت اهلیت در واگذاری ها، بهره‌وری و کیفیت پایین کارخانجات کنسانتره سازی و کمبود سنگ آهن مورد نیاز آنها، کیفیت پایین گندله تولیدی در گندله سازی ها و کمبود کنسانتره مورد نیاز آنها، ضعف مدیریت مصرف آب و انرژی در واحدهای احیای مستقیم با استفاده از گندله با کیفیت پایین، ضعف مدیریت سبد محصولات در فولادسازی وجود فناوری‌های با مصرف انرژی بالا و ضعف صرفه به مقیاس در طراحی و ساخت، عدم کفایت زیرساخت‌ها شامل آب، برق، گاز، ریل، جاده و اسکله، عدم توجه به پتانسیل داخلی توسعه محصولات و توسعه تکنولوژی در زنجیره فولاد، عدم توافق بر سر قیمت فروش مواد بین صنایع پایین دست و بالادست فولاد و تالارهای بورس برای عرضه مواد اولیه از جمله چالش‌های موجود در این بخش است.

وی در ادامه به راهکارهای بهبود در زنجیره فولاد اشاره کرد و گفت: یکی از این راهکارها ادغام عمودی و افقی در زنجیره و گره‌زدن منافع معادن و فولادسازان با یکدیگر است.

مدیرعامل فولاد مبارکه تصریح کرد: لازم است در طرح‌های توسعه با هدف طراحی سبد محصولات متمرکز بر تولید محصولات خاص با ارزش افزوده بالاتر و لحاظ آمایش سرزمینی تجدیدنظر شود.

وی ارتقاء سطح بهره‌وری بنگاه‌ها در ابعاد مختلف سرمایه مواد انرژی و نیروی انسانی را خواستار شد.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: اگر نخواهیم از رویکرد اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی تغییر کنیم نمی‌توانیم تولید پایدار داشته باشیم، در این راستا باید بزرگان معادن و فولاد پیشگام شوند تا بتوانیم فولاد پاک تولید کنیم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: از این پس در همایشها و کنفرانسها عملیاتی حرف بزنیم و روی راهکارهای عملی کار کرده و همایش‌ها با نگاه تخصصی برگزار شوند.

این دوره از کنفرانس استیل پرایس با موضوع “فولاد مواد اولیه و چالش‌های پیش رو” با نگاهی ویژه به داینامیک صادرات و بازارهای جدید” در حال برگزاری است.

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، محمد حسین بصیری مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان، ناصر تقی زاده مدیرعامل چادرملو، منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب‌آهن، محمد یاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان و بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از جمله سخنرانان کلیدی مراسم هستند.

همچنین در این همایش یک پنل تخصصی با موضوع “چالش تامین مواد اولیه برای صنعت فولاد ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ” برگزار می شود که آقایان کیوان جعفری تهرانی دبیر کنفرانس، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران، سید رضا عظیمی مجری طرح احیای معادن کوچک و متوسط مقیاس، سید رسول خلیفه سلطان دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و امیر صباغ مدیر سرمایه گذاری ایمیدرو در آن به سخنرانی خواهند پرداخت.

ایمیدرو، فولاد مبارکه، ذوب آهن، چادرملو، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، انجمن سنگ آهن ایران، شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان، شرکت اپال پارسیان سنگان، شرکت پارس فولاد سبزوار، شرکت فراوری معدنی اپال کانی پارس، شرکت مهندسی فکور صنعت تهران، آهن و فولاد ارفع ، مجتمع فولاد غدیر نی ریز، هلدینگ میدکو، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت معدنی و صنعتی صبانور، فولاد خراسان و شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر، شرکت فولاد آلیاژی ایران و شرکت سرمایه گذاری معادن و فلزات اسپانسرهای این دوره از کنفرانس استیل پرایس هستند.

پایان خبر//

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها