شرکت ملی مس در 4 سال آینده جزو 10 شرکت برتر جهان قرار خواهد گرفت

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: این شرکت با اجرای برنامه های توسعه ای و دستیابی به درآمد سالیانه بیش از 5.5 میلیارد دلاری، جزو 10 شرکت برتر جهان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: این شرکت با اجرای برنامه های توسعه ای و دستیابی به درآمد سالیانه بیش از 5.5 میلیارد دلاری، جزو 10 شرکت برتر جهان قرار خواهد گرفت.

«اردشیر سعدمحمدی» امروز (سه شنبه) در مجمع عمومی فوق العاده شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: برای طرح های توسعه ای در فاز نخست، 3.5 میلیارد دلار و 45 هزار میلیارد تومان طرح تعریف شده است.
وی بیان داشت: فقط در سه ماهه ابتدایی 1401، معدن و کارخانه درآلو و معدن و کنسانتره سازی دره زار افتتاح خواهد شد.
سعدمحمدی خاطرنشان کرد: همچنین برای نخستین بار در کشور، سرباره هایی که بیش از 50 سال بر روی زمین باقی مانده بود را تبدیل به کنسانتره خواهیم کرد.
وی به افزایش سرمایه 200 هزار و 846 میلیارد ریالی این شرکت اشاره کرد که 200 هزار میلیارد ریال آن از محل سود انباشته و مابقی از منابع داخلی تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به عملکرد تولید و فروش در سال 1400، اظهار داشت: با وجود قطعی برق در تیر و مرداد ماه، فعالیت پرسنل این شرکت قابل تقدیر است، به طوری که 5 درصد افزایش تولید کنسانتره، 7 درصد افزایش تولید آند، 5 درصد افزایش تولید کاتد و 4 درصد افزایش تولید مس محتوی کنسانتره به ثبت رسید و از برنامه جلو هستیم.
وی ادامه‌داد: در 8 ماهه امسال حدود 50 هزار میلیارد تومان فروش داشته ایم که از کل فروش سال 99 بیشتر است.
سعدمحمدی گفت: جمع تولید 8 ماهه امسال 202 هزار و 568 تن بوده که بیش از 91 هزار تن آن فروش خارجی بوده است.
وی افزود: میزان ذخایر این شرکت از 32 میلیون تن در سال های گذشته، اکنون به 42 میلیون تن رسیده که 4.8 درصد ذخایر جهانی است و رتبه هفتم را از این لحاظ دارا هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: افزایش ذخایر جدید شرکت بیش از 4.2 میلیارد تن با عیار 53 صدم است که حدود 20 میلیون تن مس محتوای خالص به دست خواهد داد.
وی تاکید کرد: اگر این میزان ذخایر را به عدد و رقم تبدیل کنیم، ارزش دارایی های مس به شدت رشد خواهد کرد و بیش از 100 سال ماده اولیه برای تولید در اختیار خواهیم داشت.
سعدمحمدی یادآور شد: پارسال 100 هزار متر حفاری در این شرکت انجام شد که برای امسال 150 هزار تن برنامه ریزی شده است.
پایان خبر////

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها