حرکت به سمت تولید فولاد های آلیاژی یک ضرورت است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ایران می تواند هاب منطقه برای تولید فولاد آلیاژی باشد و اینکه به سمت تولید فولادهای آلیاژی برویم یک ضرورت است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ایران می تواند هاب منطقه برای تولید فولاد آلیاژی باشد و اینکه به سمت تولید فولادهای آلیاژی برویم یک ضرورت است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴ ، اردشیر سعد محمدی در جریان هشتمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس در محل هتل المپیک تهران افزود: ایران دارای مزیت های زیادی در تیتان، بالادیوم، کروم و تنگستن است و اینکه بتوانیم به سمت فولادهای آلیاژی برویم یک ضرورت تلقی می شود.

وی به کاهش سهم فولاد خام در تجارت جهانی طبق آمارها اشاره کرد و گفت: باید به سمت فولادهای خاص برویم که یک ضرورت است و باید برنامه‌ریزی کنیم تا بازارهای جهانی را از دست ندهیم.

سعدمحمدی یادآور شد: چین، اتحادیه اروپا و ترکیه بزرگترین وارد کنندگان فولاد در جهان هستند و باید بازارهای هدف مان را برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: اکنون و پس از پشت سر گذاشتن تهدید بیماری کرونا تقاضا بین المللی برای خرید فولاد در حال شکل گیری است.

سعدمحمدی با اشاره به جایگاه ایران در تولید فولاد جهان و لزوم حفظ این جایگاه تاکید کرد: نمی‌توان با وجود بنگاه‌های کوچک در رقابت‌های بزرگ شرکت کرد و در این راستا باید در استراتژی‌ها و برنامه‌هایمان دقت کنیم.

وی همچنین با اشاره به شرکت‌های بزرگ فولادساز جهان که در قیاس با شرکت‌های ایرانی نسبت نیروی انسانی شان یک به پنج است، بر لزوم توجه به تغییر در تکنیک های تولید، تولید محصولات با کیفیت با مقاومت بالا و همچنین انواع جدیدی از محصولات تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین به کاهش سرانه مصرف فولاد ایران از ۲۴۲ به ۲۰۲ کیلوگرم در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: بر این اساس نه‌تنها بازارهای داخلی تقویت نشده، بلکه به نسبت جمعیت کاهش یافته است و باید توجه کنیم که اتفاقی در حال رخ دادن است و برنامه داشته باشیم.

وی افزود: هر چند از مزیت انرژی در خاورمیانه برخورداریم اما به صورت مناسبی از آن بهره نمی گیریم، تیرماه و مرداد ماه امسال قطعی برق را فراموش نمی کنیم که منجر به کاهش درآمد شرکت‌ها و زیان‌ آنها شد، همچنین احتمال قطعی گاز و تنش تامین گاز در دو ماه آینده وجود دارد.

سعدمحمدی یادآور شد: امروز دنیا در حال سرمایه‌گذاری سالیانه ۴ تریلیون دلاری روی زیرساخت‌های برق، پورت‌هاوجاده ها است و دولت باید به سمت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها برود.

وی تاکید کرد: امروز نیاز داریم تا به سمت اکتشافات جدید برویم اما در عمل اتفاق عملیاتی نیفتاده داده است، این در حالی است که سیستم های اکتشاف در جهان تغییر کرده و سیستم‌های هوشمند و ابر الکترونیکی جایگزین سیستم های سنتی شده و باید بتوانیم این فناوری ها را به داخل بیاوریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان داشت: در حالی که در اکتشافات عمقی حداکثر تا عمق ۴۰۰ متر پیش رفته‌ایم صحبت از آن انومانی در عمق ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ متری در یزد می‌کنیم‌ در حالی که در این موارد باید در خصوص درجه حرارت در محیط کار، انتقال بار از آن عمق و غیره برنامه داشته باشیم و اینها نیازمند آموزش، برنامه ریزی و پرورش نیروی انسانی است.

وی گفت: در حالی که امروز در دانشگاه‌ها کارآموزی زیرزمینی معدن از کلاس های درس حذف شده، چطور می کنیم در عمق دو هزار متری کار کنیم؟

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها