توسعه صنعت مس در چهار سال آینده فرصتی طلایی برای ایران است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران معتقد است توسعه صنعت مس در چهار سال آینده فرصتی طلایی برای ایران است و گفت: با اکتشاف چهار میلیارد تن ذخایر جدید مس با عیار مناسب وضعیت خوبی در این صنعت خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران معتقد است توسعه صنعت مس در چهار سال آینده فرصتی طلایی برای ایران است و گفت: با اکتشاف چهار میلیارد تن ذخایر جدید مس با عیار مناسب وضعیت خوبی در این صنعت خواهیم داشت.

به گزارش سایت خبری- تحلیلی معدن۲۴، “اردشیر سعدمحمدی” امروز (دوشنبه) در همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار اظهار داشت: رشد اقتصادی و تغییرات شدت مصرف، دو عامل اصلی رشد تقاضای فلزات و کالاهای اساسی در سال‌های آینده خواهد بود.
وی بیان‌داشت: کشورهای بزرگ صنعتی همچون آمریکا و چین برنامه‌ریزی بلندمدت و ویژه ای به‌منظور سرمایه‌گذاری در صنعت مس تا سال ۲۰۲۶ انجام داده‌اند.
سعدمحمدی بیان‌داشت: در آینده
با توسعه خودروهای الکتریکی و انرژی‌های تجدیدپذیر، استفاده از عنصر مس و تقاضا برای آن گسترده‌تر خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود مصرف کاتد مس در ۱۵ سال آینده به بیش از ۱۰ میلیون تن برسد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: امروز شرکت‌های بزرگ مس در جهان برای تامین انرژی خود در عرصه انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری کرده و سهم‌شان را در آلایندگی‌ها کاهش داده‌اند.
سعدمحمدی یادآور شد: رتبه کنونی ایران از نظر ذخایر جهانی مس هفتم و عیار متوسط آن ۵۳ صدم درصد است.
وی گفت: در سال‌های گذشته ایران در رتبه نهم جهان در زمینه ذخایر مس قرار داشت و اکنون به رتبه هفتم جهان ارتقا پیدا کرده و امید می‌رود با اکتشافات جدید مکزیک را پشت سر گذاشته و به رتبه پنجم دست یابیم. میزان ذخایر فعلی ما ۴۴ میلیون تن مس خالص است و در صدر این جدول کشور شیلی با ۲۰۰ میلیون تن ذخیره خالص قرار دارد.
وی گفت: در پنج سال آینده شرکت ملی صنایع مس ایران جزو یکی از پنج شرکت بزرگ مس جهان تبدیل خواهد شد و انتظار می‌رود میزان فروش شرکت تا سه میلیارد دلار افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ادامه‌داد: با توجه به کیفیت مس ایران که به «۵-۹» معروف است و می‌توانیم عیار مس را تا ۹۹.۹۹۹ داشته باشیم که در صنایع های‌تک و نانو مورد استفاده قرار می‌گیرد، تقاضای بین‌المللی برای استفاده از این محصول کشور وجود خواهد داشت.
به گزارش معدن۲۴، فعالان معدن و صنایع معدنی ایران و بزرگترین شرکت‌های معدنی در چهارمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار حضور دارند.

این همایش و نمایشگاه که گردهمایی بزرگ غیرآهنی‌ها محسوب می‌شود، از امروز در هتل المپیک تهران آغاز به‌کار کرده و به مدت سه روز در قالب پنل‌های تخصصی و نمایشگاه ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها