جزئیات جدید در مورد مذاکرات ایمیدرو و وزارت نیرو برای تامین برق صنایع معدنی

معدن۲۴: نشست صمیمانه خبرنگاران و سردبیران رسانه‌های تخصصی فولاد و معدن، با ریاست هیات عامل ایمیدرو و اعضای روابط‌عمومی این سازمان امروز در سازمان توسعه و نوسازی معادن صنایع ایرانی، برگزار شد. خبرنگاران حوزه فولاد و معدن در این جلسه گرد هم آمدند.

معدن۲۴: نشست صمیمانه خبرنگاران و سردبیران رسانه‌های تخصصی فولاد و معدن، با ریاست هیات عامل ایمیدرو و اعضای روابط‌عمومی این سازمان امروز در سازمان توسعه و نوسازی معادن صنایع ایرانی، برگزار شد. خبرنگاران حوزه فولاد و معدن در این جلسه گرد هم آمدند.

وجیه‌الله جعفری، رئیس ایمیدرو در این جلسه به سوال‌ها، انتقادات اهالی رسانه‌های تخصصی معدن و فولاد پاسخ داد و درددل‌های رسانه‌های متفاوت را گوش داد.

او ضمن تشکر از رسانه‌های تخصصی معدن و فولاد اظهار کرد: توسعه بخش معدن و صنایع معدنی از طریق تحلیل‌ انعکاس اخبار رسانه‌ها در حال انجام است و به سرعت‌بخشی و رفع ابهام در این حوزه کمک بسیار شایانی داشته است.

وجیه‌الله جعفری در این نشست با تاکید بر اهمیت اکتشافات، گفت: امید داریم در دو سال آینده، شرکت‌های مختلف خصوصی دست به اکتشافات گسترده بزنند. ایمیدرو قصد دارد با اکتشاف منابع جدید معدنی، که یکی از اهداف اصلی سازمان ایمیدرو است، از بخش خصوصی حمایت کند.

او همچنین به فعالیت‌هایی که تاکنون در این حوزه انجام دادند اشاره کرد و افزود: معدن مس و طلای جانجا و معدن سرب نخلک، از معادنی هستند که با راهبری ایمیدرو توانسته‌اند به تولید مطلوبی دست یابند و مصداق بارز همین نکته‌اند.

رئیس سازمان ایمیدرو به جز معدن جانجا،‌ نوید بهره‌برداری در سطح ملی از دو معدن دیگر را هم داد.

پس از این او به مشکلات معدن‌کاری اشاره کرد: امروز در زنجیره فلزات مختلف، رشد خوبی داشتیم اما این نیازمند برق، آب، جاده و گاز است اما بخشی از آن‌ها در حال حاضر تکمیل نیست.

پس از این پروژه جانجا را مثال زد و گفت: خط انتقال آب عمان به زاهدان نیز فعال می‌شود که این کار نیز با همکاری وزارت نیرو صورت می‌گیرد.به طور کلی هم در بحث آب، دو شرکت تشکیل شده و سال پیش هم با وزارت نیرو تفاهم کردیم که به شرکت‌ها اجازه تولید برق برای مصرف کارخانه خودشان به طور اختصاصی دهد.

در اینجا، مدیرمسئول سایت خبری معدن ۲۴، اشاره‌ای به بحث صرفه‌جویی و نقش صداوسیمای ملی و رسانه‌ها در اثرگذاری بیشتر کرد و جعفری در جواب او توضیح داد: جلسات بهینه‌سازی و صرفه‌جویی در بخش آب و برق امروز، در حال برگزاری است و در حال حاضر، فولاد مبارکه علاقه زیادی به این حوزه نشان داده است.

جعفری با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی یادآوری کرد: بخش خصوصی، بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید در بخش معادن و صنایع معدنی سرمایه‌گذاری کند و این مهم با برخی الزامات همراه است. ایمیدرو تمام تلاش خود را برای بسترسازی این زمینه انجام داده و تاکنون۷.۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است.

برای تکمیل شدن این بحث، جعفری از جلساتی خبر داد که هفته پیش به اتفاق وزیر نیرو برگزار شده است. او توضیح داد: صحبت کردیم که اگر ممکن است، برق مازاد کشور را به صنایع برگردانیم تا صنایع هم بتوانند به تولید ادامه دهند.

وی در پایان به طرحی جدید در این حوزه نیز گریزی زد و بیان کرد: در سال جدید تصمیم داریم بلوک‌های معدنی ایجاد کنیم تا سرمایه‌گذاری برای فعالان به‌صرفه و جذاب باشد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن بیدار ۲۴ (madanbidar.ir)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها