معدن در دومین هفته خرداد

اخبار و پادکست خبری معدن

آخرین اخبار معدن

آخرین و داغ‌ترین اخبار حوزه معدن را در این بخش از مجله ماناماین دنبال کنید.

ناصر فخاری مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره سازمان اقتصادی کوثر از زیرمجموعه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به همراه جمعی از مدیران و نمایندگان شرکت‌های تابعه سازمان مذکور چهارشنبه ۱۰ خردادماه ضمن حضور در ذوب‌آهن اصفهان با مهدی کوهی مدیرعامل شرکت دیدار و در زمینه تعاملات و فعالیت‌های مشترک به گفتگو و تبادل‌نظر پرداختند.



شرکت فولاد خوزستان در مقایسه با ماه گذشته با افزایش ۸۰ درصدی و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با افزایش ۱۱۰ درصدی همراه بود، همچنین “فخوز” میزان درآمد تجمیعی که در این دوره ۲ماهه از خود بر جای گذاشت با رشد ۹۵ درصدی نسبت به سال گذشته روبه‌رو بود.



معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح ژئوفیزیک هوایی در برخی مناطق استان یزد اجرا خواهد شد.



فرماندار رفسنجان گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که مابین مخابرات و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان منعقد خواهد شد، سرچشمه به نخستین شهر هوشمند استان تبدیل می‌شود.
سجاد غرقی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران و از فعالان حوزه معدن تاکید کرد که برای جذب سرمایه و توسعه فعالیت‌های اکتشافی باید قیمتگذاری دستوری و عوارض صادراتی حذف شود.



معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نگاه درآمدی و بودجه ای به قوانینی همچون تبصره های ۵ و ۶ قانون معدن که مربوط به مصارف حقوق دولتی است، نداشته باشیم.


معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی شریف و شرکت سرمایه گذاری غدیر با هدف توسعه زیست‌بوم نوآوری و فناوری توافق‌نامه همکاری امضا کردند.



ممیزی خارجی مراقبتی گواهینامه CARES جهت صادرات میلگرد تولیدی ذوب آهن اصفهان در این شرکت به عنوان تنها دارنده این گواهینامه با موفقیت انجام شد
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: سال گذشته معادن متعددی که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند با تلاش دادستان‌های محلی در سراسر کشور به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.



مدیر آموزش، پژوهش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) هوشمندسازی و بهره گیری از فناوری‌های نوین را نیازهای مهم افزایش بهره وری معادن برشمرد.
زغال‌سنگ بزرگ‌ترین قربانی بازار کامودیتی‌ها در ریزش قیمتی اخیر بود؛ زیرا قیمت آن در مدت کمتر از ۶ماه حدود ۶۱‌ درصد ریزش کرد و همچنان اخبار از افزایش عرضه‌ها حکایت دارد. اگر در محدوده قیمتی فعلی تقاضا برای زغال‌سنگ افزایش پیدا نکند، احتمالا قیمت آن بیش از ۶۰‌ درصد دیگر کاهش پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها