از دست رفتن سود ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فولاد خراسان

تولید فولاد

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان اعلام کرد که به دلیل قطعی برق و گاز در سال جاری این شرکت سود ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را از دست داد.
به گزارش ماناماین، طهمورث جوان بخت، مدیر عامل فولاد خراسان در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: حوزه صادرات به خصوص در کشورهای اطراف در اولویت ماست. ما به عنوان صادرکننده می توانیم با قیمت های بالاتری به این کشورها فروش داشته باشیم.
او افزود: قیمتی که به عراق و افغانستان پیشنهاد می دهیم به ویژه در حوزه میلگرد بالاتر از کشورهای دیگر است. کیفیت محصولات میلگرد در نیشابور بالا است و اگر جایی نیاز به اصلاح برای صادرات دارد باید انجام شود.
جوانبخت ادامه داد: ما در برنامه های مان بهبود کیفیت را دنبال می کنیم ولی اصلا اگر بخواهیم هم نمی توانیم محصول غیر کیفی تولید کنیم.
مدیر عامل شرکت فولاد خراسان تصریح کرد: در ایران نرخ تسهیلاتی که بانک ها می دهند بسیار کمتر از نرخ تورم است. این نشان می دهد اگر شرکت فولاد خراسان این تسهیلات را بگیرد و سرمایه گذاری انجام دهد یعنی درست عمل کرده است.

جوانبخت عنوان کرد: فولاد خراسان جا دارد که ریسک های تجاری اش را حداقل کند و توسعه های پایداری که در برنامه دارد از تسهیلات استفاده کند. یک روز هم زودتر سرمایه گذاری ها به نتیجه و بهره برداری برسد به نفع کشور است. وظیفه دولت است که زیرساخت های لازم مثل انرژی را برای شرکت ها فراهم کند. این در حالی است که ما هر سال محدودیت های برقی و گازی را به طور گسترده داریم. این باعث می شود که شرکت های بزرگ خودشان به سمت سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها بروند.

مدیر عامل شرکت فولاد خراسان ادامه داد: می توانیم از برخی شرکت ها پیش خرید برق را انجام دهیم تا در زمان قطعی برق به مشکل برنخوریم. امسال فولاد خراسان دو ماه قطعی برق داشت و در زمستان ۱۰۰ روز به دلیل قطعی گاز تولید نداشتیم. ۱٠٠٠ میلیارد تومان سودی بوده است که به دلیل همین مسئله از دست دادیم.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها