شکسته شدن متوالی رکوردهای تولید روزانه در توسعه آهن و فولاد گل گهر/جهش تولید در  توسعه آهن و فولاد گل گهر محقق شد

 

 

مدیر تولید شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر گفت: ‌آبان ماه امسال رکورد روزانه واحد مگامدول کوثر 10 بار و در آذرماه چهار بار شکسته شد که این رکورد معادل پنج هزار و 378 تن و 224.4 تن در هر ساعت بود.

«حمزه ایزدی» امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری- تحلیلی معدن24 به دو مگامدول آهن اسفنجی این شرکت با نام های گوهر و کوثر اشاره کرد که تا پایان آبان ماه رشد 6 درصدی تولید آهن اسفنجی در آنها در هم‌سنجی با سال گذشته به ثبت رسید.
وی، تحقق این مهم را ناشی از اجرای اورهال بزرگ و با کیفیت در این مجموعه برشمرد که از دهم مرداد ماه آغاز و تا پنجم شهریورماه ادامه یافته بود و افزود: این اورهال، ارتقای شاخص «نرخ کیفی» را نیز به دنبال داشته است.
ایزدی گفت: ‌آبان ماه امسال رکورد روزانه واحد مگامدول کوثر 10 بار و در آذرماه چهار بار شکسته شد که این رکورد معادل پنج هزار و 378 تن و 224.4 تن در هر ساعت بود.
وی بیان داشت: این در حالی است که ظرفیت اسمی مجموعه 212.5 تن در هر ساعت است و این آمار به نوعی یک رکورد جهانی محسوب می شود.
مدیر تولید شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر ابراز امیدواری کرد در پایان آذرماه رکود مجموع ماه ها و همچنین رکورد تولید ماهانه واحد کوثر شکسته شود.
وی خاطرنشان کرد: هرچند در این اورهال تغییر فناوری بنیادین نداشتیم و واحد احیا این مجموعه از نوع میدرکس بازدهی بالایی داشته و نیاز به تغییر فناوری ندارد، اما تغییر شکل، مهندسی معکوس، تغییر هندسه و غیره در آن به انجام رسید که در ادامه منجر به خلق رکوردهای امسال شد.
ایزدی ادامه داد: ‌با تداوم روند فعلی تولید می توانیم امیدوار به کسب رکوردهای جدیدتر در سال جاری و تحقق شعار جهش تولید شویم.

** ارتقای بومی سازی
وی در ادامه به تلاش های انجام شده در این مجموعه برای بومی سازی برخی قطعات و تجهیزات اشاره کرد و گفت: با اعتماد به شرکت های داخلی به ویژه شرکت های دانش بنیان، برای نخستین بار از الکتروموتور و کمپروسورهای تولیدی شرکت های داخلی استفاده و از این طریق، بخشی از فشارهای تحریم ها کاسته شد.
مدیر تولید شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر افزود: همچنین در تامین برخی مواد شیمیایی، کاتالیزور و در ارتباط با برخی شرکت های نسوز، از مواد و محصولات تولید داخل استفاده شد و با تشکیل یک دفتر فنی و پایش قوی و مستمر، توانستیم محصولات باکیفیت از این شرکت ها تحویل بگیریم.
وی تصریح کرد:‌ مجموع این تلاش ها صرفه جویی ارزی یک میلیون و 900 هزار دلاری را در هشت ماهه امسال برای شرکت به دنبال داشته است.
ایزدی یادآور شد:‌در گذشته از کمپروسورهای تولیدی شرکت کوبه استیل ژاپن در این مجموعه استفاده می شد که پس از تحریم ها ارتباطشان را با شرکت قطع کردند، اما با اعتماد به یک تولیدکننده داخلی توانستیم از واردات آن بی نیاز شویم.
وی تاکید کرد:‌این موضوع و سایر موضوعات مشابه آن در موضوع داخلی سازی می تواند به تقویت برندینگ و همچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور و افزایش سودآوری شرکت بیانجامد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها