ضرب الاجل وزیر صمت درخصوص معادن حبس شده، به دنبال کاهش دلالی در این بخش است

 

 

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ضرب الاجل وزیر صمت درخصوص معادن حبس شده، به دنبال خارج کردن معادن از دست دلالان و همچنین افرادی است که معادن را در اختیار گرفته، اما بی دلیل فعالیت نمی کنند.

“بهرام شکوری” امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴ افزود: ضرب الاجل وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص معادن حبس شده، برای معادنی است که پروانه فعالیت دارند اما بدون دلیل کار نمی کنند یا صاحبان آنها به دنبال دلالی اند.

وی بیان داشت: آن دسته از فعالان معدنی که مشکلاتی همچون نبود بازار، مشکلات زیرساخت، معارضان محلی و غیره در کار دارند، این ضرب العجل شامل حالشان نمی شوند و نباید نگرانی به خود راه بدهند.

شکوری ادامه داد: این تصمیم در شورای هماهنگی احیای معادن کوچک و متوسط اتخاذ شده که یکی از اهداف آن، کمک به راه افتادن معادن است.

وی تاکید کرد: افرادی که معادن را در اختیار گرفته اما سرمایه فعال کردن آنها را ندارند، باید معادن را در اختیار افرادی که توان فعال سازی داشته باشند قرار دهند، همچنین آنانی که در این بخش به دنبال دلالی بوده و چندین معدن در اختیار دارند، باید معادن از دستشان خارج شود.

رئیس کمیسون معادن اتاق ایران خاطرنشان کرد: معادن حبس شده در ۹۵ درصد مساحت کشور قرار دارد و از آنجا که ایران روی کمربند مس، آهن، سرب و روی و حتی طلا قرار دارد، تقریبا همه نوع ماده معدنی در بخش معادن حبس شده وجود دارد.

وی ادامه داد: ۱۶.۱ درصد معادن حبس شده در مناطق در اختیار سازمان انرژی اتمی، ۱۱ درصد در مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست و ۷۲ درصد در مناطق تحت اختیار سازمان منابع طبیعی بوده و باید آنها را از حبس خارج کرد.

به گزارش معدن۲۴، یازدهم مهر ماه امسال بود که وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در نخستین سفر استانی خود پس از حضور در راس یکی از مهمترین وزارتخانه های اقتصادی کشور، خبر از حبس زدایی از معادن داد.

یکی از نخستین مواردی که «علیرضا رزم حسینی» وزیر تازه وارد صنعت، معدن و تجارت از ابتدای روی کار آمدن در دستور کار قرار داده بود، تعیین تکلیف معادن حبس شده بود.

وی روزهای گذشته در گفت وگویی در این باره بیان داشت: براساس تصمیم اخذ شده مقرر است، افرادی که پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و مجوز اکتشاف داشتند اما معادن را بدون استفاده رها کرده‌اند، حداکثر سه ماه فرصت داشته باشند تا معادن را فعال کنند.

رزم حسینی یادآور شد: در حال حاضر ۲ ماه از این مهلت گذشته و در صورتی که در یک ماه آینده معادن فعال نشود، به مزایده گذاشته و به افراد دارای اهلیت واگذار می‌شود.

پایان خبر/

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها