۴۶۱هزار تن کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه شد/ نقش‌آفرینی چشمگیر فولاد‌ غدیر‌ نی‌ریز در بورس کالا

تالار بورس کالای ایران امروز شنبه ۱۶ بهمن ماه میزبان عرضه ۱۲۹ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره سنگ آهن بود. ۲۳۵ هزار تن گندله سنگ آهن، ۹۷ هزار تن آهن اسفنجی نیز در تالار محصولات صنعتی و معدنی عرضه شد.

شرکت فولاد‌ غدیر‌نی‌ریز جزء شرکت‌هایی بوده است که از فرآیند عرضه در بورس کالا استقبال کرد و بالافاصله بعد از ابلاغیه معاونت معدنی وزارت صمت در خصوص عرضه آهن اسفنجی در بورس محصول خود را در بورس عرضه کرد. این شرکت بیشترین عرضه را در بورس کالا داشته است؛ امروز نیز ۱۰ هزار تن عرضه نقدی این شرکت ۴۲۵۰۰ تن تقاضا خورد که تماما با قیمت میانگین ۸۸۶۶ تومان به فروش رفت.

برای نخستین بار و با پیگیری مدیریت جدید در این شرکت گندله عرضه شده در بورس کالا توسط فولاد غدیر نی‌ریز خریداری شد.

بر اساس اطلاعات عرضه، شرکت فولاد بوتیای ایرانیان30 هزار تن، فولاد سیرجان ایرانیان 30 هزار تن گندله در بورس کالا عرضه کردند که 20 هزار تن آن توسط فولاد غدیر‌نی‌ریز خریداری شد. همچنین 10 هزار تن از عرضه سه‌چاهون و بوتیا نیز توسط این شرکت خریداری گردید. شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و ذوب فولاد اردکان نیز به ترتیب 60 هزار و 65 هزار تن گندله در بورس کالا عرضه کردند که خریدار نداشت.

شرکت فولاد‌غدیر نی‌ریز نقش‌آفرینی خوبی در زمینه عرضه آهن اسفنجی در بورس کالا داشته است که ادامه و توسعه روند خرید و فروش به واسطه بورس کالا هم منجر به شفافیت قیمت می‌شود و از سویی به تامین مواد اولیه در زنجیره کمک خواهد کرد. بر این اساس تمامی فعالان در این بخش می‌توانند بر اساس یک مکانیزم قیمت رقابتی مواد اولیه مورد نیازشان را خریداری کنند.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها