کربن صفر: هدف اروپایی‌ها در صنعت

اخبار معدن

به گزارش ماناماین به نقل از شورای یکپارچه‌سازی بازار داوطلبانه کاهش کربن، این شورا چارچوب ارزیابی خود را نهایی کرده که برای ارزیابی اینکه آیا اعتبارات کربن با اصول اصلی کربن با یکپارچگی بالا (CCPs) مطابقت دارد یا خیر، استفاده خواهد شد.

بسیاری در صنعت امیدوارند که این نسخه اطمینان بیشتری به بازار بیافزاید و منجر به پروژه‌های کاهش و حذف کربن بیشتر شود.

آنت نازارت، رئیس ICVCM، گفت که بازارهای کربن داوطلبانه اکنون آستانه جهانی مناسبی برای کیفیت دارند که می تواند برخی از مسائل مربوط به اطمینان و اعتبار را که این بازار با آن مواجه است حل کند.

او افزود: “ما می دانیم که تقاضای زیادی برای اعتبارات با یکپارچگی بالا وجود دارد و برچسب CCP به شرکت ها اعتماد بیشتری برای سرمایه گذاری می دهد. ما انتظار داریم اعتبارات با یکپارچگی بالا با قیمت بالاتری معامله شود که این امر بازار را تشویق می کند تا معیارهای CCP را اتخاذ کند.”

 ارزیابی Platts CNC S&P Global Commodity Insights — که منعکس کننده رقابتی ترین قیمت های اعتبار کربن مبتنی بر حفظ طبیعت است — در 26 ژوئیه به 2.45 دلار در هر میلیون تن CO2e رسید که از پایین ترین رکورد 1 دلار در هر میلیون تن دی اکسید کربن در 29 مه بالاتر بود. 

چارچوب ارزیابی معیارهایی را تعیین می‌کند که برنامه‌های اعتباردهی کربن و دسته‌بندی‌های اعتبارات کربن باید از آنها پیروی کنند تا برچسب CCP را دریافت کنند.

برای واجد شرایط بودن برای دریافت این برچسب، اعتبارات باید بر اساس چارچوب، پروژه‌هایی را تامین کنند که با انتقال به صفر خالص، دائمی و به میزان قوی مطابقت دارند.

کلی کیزیر از هیئت مدیره ICVCM گفت که هدف اصلی این چارچوب این است که اطمینان حاصل کند که اعتبارات کربن با بالاترین کیفیت به بالاترین سطح می رسد و با قیمت های بالا معامله می شود.

کیزیر در مصاحبه ای با اس اند پی گلوبال گفت: “من فکر می‌کنم آنچه ما واقعاً سعی کرده‌ایم انجام دهیم این است که یک نوار حد بالا تعیین کنیم، اما نه آنقدر بالا که رسیدن به آن غیرممکن باشد.” 

وی در ادامه گفت: “من فکر می کنم ما امیدواریم که شاهد چرخه‌ای از بهبود مستمر در بازار داوطلبانه کربن و ثبات بیشتر در برنامه های اصلی اعتباردهی کربن از نظر قوانین باشیم.”

بسیاری از برنامه ها و استانداردهای اعتباردهی در حال حاضر روش های خود را بررسی و به روز می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها