گردش نخبگان در تشکل ها امری عادی است/ لزوم هم افزایی حاصل از خرد جمعی در خانه معدن

 

 

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران ضمن تقدیر از فعالیت ها و تلاش های رییس مستعفی خانه معدن، ابراز امیدواری کرد که در خانه معدن هر چند سال یک بار شاهد حضور افراد با تفکرات و دانش های مختلف باشیم که بالندگی این مجموعه را رقم زده و از موهبت هم افزایی حاصل از خرد جمعی برخوردار شود.

«کامران وکیل» امروز(سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری- تحلیلی معدن24 در خصوص استعفای «محمدرضا بهرامن» از ریاست خانه معدن ایران افزود: آقای بهرامن فردی ارزشمند برای بخش معدن کشور بوده و هستند که در تشکل های و اتحادیه های مختلفی مانند اتحادیه محصولات معدنی، انجمن سنگ و خانه معدن فعالیت داشتند.
وی گفت: ‌تفاوت تشکل صنفی با یک بنگاه اقتصادی شخصی در این است که افراد در تشکل ها وقت گذاشته، اعتبار قانونی برای آن ایجاد می کنند، بر تعداد اعضای آن می افزایند و در جلسات مراجع تصمیم گیری شرکت می کنند، و همه اینها با هدف بهبود فضای کسب و کار انجام می گیرد.
وکیل ادامه داد: ‌با این حال، پس از گذشت مدت زمانی، این کارها و فعالیت ها برای آن تشکل باقی مانده و برای اشخاص نمی ماند و این گردش نخبگان امری عادی است که طی آن، افراد کار را به دیگران محول می کنند.
وی در عین حال یادآور شد: گاهی اوقات فعالیت در این تشکل ها آنقدر ا ز افراد وقت و انرژی می گیرد که دیگر روانی برای فعالیت های خود آن افراد باقی نماینده و مستهلک می شوند.
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران خاطرنشان کرد:‌ به طور مثال اتحادیه محصولات معدنی نیز در هر دوره یک نماینده در هیات نمایندگان اتاق ایران داشته و این افراد هیچگاه تکراری نشدند.
وی گفت: حضور در چند نهاد و تشکل تصمیم گیر سبب می شود تا افراد به مشاغل و پست های مختلف خود نرسند، در حالی که هدف از تشکیل تشکل ها استفاده از خرد جمعی است؛ همچنین افراد از انجام امور اقتصادی مربوط به خود نیز جا می مانند.
وکیل خاطرنشان کرد: خانه معدن ایران نیز به عنوان یک تشکل معدنی، در برخی ادوار مثمر ثمر بوده و فعالیت های خوب و ارزشمندی داشته است.
وی اظهار داشت: ‌به تازگی انتقادها از عملکرد خانه معدن رو به افزایش گذاشته بود و احساس می کنم که آقای بهرامن زمان خوبی را نیز برای استعفا انتخاب کردند.
این مقام صنفی ابراز امیدواری کرد در خانه معدن هر چند سال یک بار شاهد حضور افراد با تفکرات و دانش های مختلف باشیم که بالندگی این مجموعه را رقم زده و از موهبت هم افزایی حاصل از خرد جمعی برخوردار شود.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها