معدن مس عنبرآباد فعالیت خود را آغاز کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آغاز فعالیت معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آغاز فعالیت معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد خبر داد.

مسلم مروجی ذخیره احتمالی معدن مس کرور شهرستان عنبرآباد را ۵۰۰ میلیون تن مس اعلام کرد و این معدن را یکی از ذخایر بزرگ و ارزشمند معدنی کشور برشمرد.

وی به پیگیری های انجام شده برای راه اندازی معدن مس شهرستان عنبرآباد اشاره کرد و از بازدید مدیرعامل شرکت ملی مس کشور، دادستان استان کرمان، فرماندار و اعضای شورای تامین و اداری شهرستان عنبرآباد از این معدن خبر داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در این بازدید موارد مربوط به معدن و همچنین احداث کارخانه فرآوری در منطقه از نزدیک بررسی شد.

وی افزود: در ادامه پیگیری ها برای فعالسازی هرچه سریع تر این طرح بزرگ و مهم، نشست جمع بندی در زمینه فعالسازی این معدن با حضور مدیرعامل و سایر مسئولان شرکت ملی مس ایران، مشاورین و پیمانکاران در دفتر این شرکت در تهران برگزار شد.

آغاز مطالعات طرح کارخانه مس قلعه گنج 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از مطالعه طرح دومین کارخانه مس (رمشک) در شهرستان قلعه گنج خبر داد.

مروجی گفت: در نشست با مدیرعامل مس ایران در زمینه شروع عملیات اکتشاف معدن مس رمشک توسط این شرکت نیز صحبت و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی افزود: طبق توافق مدیرعامل شرکت ملی مس فاز اول، یک کارخانه کنسانتره ۳۰ هزار تنی توسط مشاور در حال مطالعه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار داشت: همچنین یک راه دسترسی برای برداشت ماده معدنی بین کارخانه تا مکان ذخایر معدنی به طول ۱۶ کیلومتر در سه فاز طراحی شد.

وی ادامه داد: فاز اول این طرح تا پایان سال آماده و فاز دوم و سوم طی یک ماه آینده با مطالعه مشاور و افزایش ماشین آلات توسط پیمانکار همزمان شروع به فعالیت می کند.

فعالیت چهار کارخانه مس در جنوب کرمان

مروجی از فعالیت چهار کارخانه مس در منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: یک کارخانه جدید در بخش اسماعیلی جیرفت آماده احداث بوده که بزودی به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: برای شناسایی ظرفیت های جدید در منطقه جنوب کرمان و ایجاد سرمایه گذاری جدید، یک پهنه معدنی نیز در منطقه رمشک شهرستان قلعه گنج به شرکت ملی مس واگذار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: مرحله اکتشاف این پهنه معدنی به پایان رسیده و محدوده های امید بخشی نیز مشخص شده است.

وی افزود: با پیگیری و توافقی که صورت گرفت عملیات اکتشاف تکمیلی در محدوده های امید بخش این پهنه برای مشخص شدن ذخیره معدنی توسط شرکت ملی مس انجام می شود.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها