معدن زغال‌سنگ رودبار با واگذاری به سرمایه‌گذار جدید، احیا می‌شود

رئیس اداره معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: فعالیت مجدد معدن زغال‌سنگ رودبار به لحاظ مسائل اجتماعی و منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اداره معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: فعالیت مجدد معدن زغال‌سنگ رودبار به لحاظ مسائل اجتماعی و منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است.

امیرحسین رسام در جلسه‌ای با حضور مدیران تسویه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی وزارت صمت و شرکت پل راه نامی، برنده مزایده معدن زغال‌سنگ البرز غربی سنگ‌رود، اظهار داشت: قطعا با حمایت و پیگیری‌های مسؤلان شهرستان رودبار به خصوص نماینده مردم رودبار و فرماندار شهرستان، فرایند انتقال از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و اجرای تعهدات سرمایه‌گذار جدید، شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی فاز اول عملیات اجرایی برابر با تعهدات بهره‌بردار جدید را حداکثر تا پایان شهریور سال جاری عنوان کرد و گفت: آغاز فعالیت طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص، برای از سرگیری فعالیت مجتمع معدنی سنگرود انجام خواهد شد.

رئیس اداره معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت معدن تجارت گیلان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این واحد بزرگ معدنی از نظر معیشتی و اشتغال‌زایی اهالی بومی همچون مناطق فاراب و خورگام نقطه عطفی در رشد و شکوفایی اقتصاد شهرستان و استان خواهد بود و رونق و پویایی را همانند سال‌های گذشته برای مردم منطقه فراهم خواهد آورد.

رسام با اشاره به ذخایر مناسب آهک، خاک نسوز و سیلیس ایجاد واحدهای صنایع معدنی در این واحد بزرگ معدنی را برای فرآوری و ایجاد ارزش‌افزوده، از اولویت‌های بعدی سازمان صمت استان عنوان و تصریح کرد: این سازمان با جدیت و حساسیت بر انجام دقیق فرایندهای اجرایی و برنامه‌ریزی شده از سوی بهره‌بردار جدید نظارت خواهد کرد.

وی همچنین با بیان وجود ظرفیت‌های معدنی موجود در عرصه محدوده پروانه معدن سنگرود، اظهار کرد: گستردگی عرصه معدن سنگرود و اکتشافاتی که دهه‌های گذشته انجام شده، نویدبخش وجود ذخایر معدنی مناسب علاوه بر زغال‌سنگ است که با انجام اکتشافات تکمیلی و تعیین ذخیره مناسب برای هر یک از مواد معدنی اکتشاف شده از سوی سرمایه‌گذار جدید برای ‌بهره‌برداری معادن، می‌توانیم شاهد ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال برای ساکنان بومی مناطق همجوار معدن باشیم.

رئیس اداره معادن و اکتشافات معدنی سازمان صمت گیلان اذعان کرد: همچنین در احیای معدن زغال‌سنگ سنگرود مطابق با رای شورای عالی معادن کشور، عزم جدی از سوی سازمان صمت وجود دارد.

رسام در پایان برگزاری مزایده و تعیین بهره‌بردار جدید، مرحله به مرحله فرایند واگذاری آن با نظارت دقیق را ازجمله اقدامات و برنامه‌های سازمان صمت دانست و بیان کرد: این جلسه برای تعیین و تکلیف اموال قابل انتزاع معدن و تحویل نهایی به بهره‌بردار برگزار شد و فعالیت مجدد با انجام اکتشافات تکمیلی با اولویت زغال‌سنگ و سپس اکتشاف سایر ذخایر موجود در عرصه معدن با قدرت پیگیری می‌شود.

۴۰ معدن فعال و ۴۰ معدن غیر فعال در استان گیلان وجود دارد که ۲۵ معدن غیر فعال سال گذشته تعیین تکلیف شد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها