تغییرات بازار جهانی فولاد با شیوع چشمگیر کرونا در آمریکا و بهبود اوضاع چین

 

 

بهای بیلت CIS با کاهش قیمت همراه شده و به ۳۴۰ دلار فوب رسیده است در حالیکه تقاضا در چین بهبود یافته است و کاهش هزینه حمل دریایی از CIS به چین پیشنهادات را برای خریداران جذاب نموده است.

۴۰ هزار تن بیلت اوکراین ۳۷۵ دلار CFR چین معادل ۳۴۰ دلار فوب به فروش رسید. روسیه نیز یک محموله بیلت را ۳۷۰ دلار CFR چین به فروش رساند.

در مجموع حدود ۱۰۰ هزار تن بیلت از هند، اوکراین و روسیه به قیمت ۳۷۰ تا ۳۹۵ دلار تحویل چین به فروش رسیده است. هر چند که خریداران انتظار کاهش قیمت را دارند و اکنون قیمت عملیاتی ۳۶۵ دلار تحویل چین است که شامل ۱۳ درصد VAT و ۲ درصد مالیات واردات و حدود ۲۰ دلار (۱۴۰ یوان در تن) سود می باشد. بهای بیلت داخل چین ۳۱۱۰ یوان می باشد که سود تولیدکننده ۱۵۰ تا ۲۰۰ یوان در تن است.

محموله بیلت از اوکراین به بهای ۳۶۰ دلار تحویل CCC به فروش رسید.

با توجه به افت شدید قیمت نفت و شیوع کرونا در کشورهای GCC نیز با کاهش و توقف مصرف محصولات فولادی مواجه ایم و فعالیت های زیر بنایی با توجه به کاهش درآمد نفتی و بودجه کاهش خواهد داشت. به طوریکه امارات استیل بهای هر تن میلگرد را ۴۵ دلار کاهش داد و سایر شرکت ها نیز میلگرد را بیش از ۳۱ دلار کاهش و حدود ۱۶۹۰ درهم درب کارخانه به فروش می رسانند.

با توجه به در پیش بودن ماه رمضان و شیوع کرونا انتظار بهبود در وضع اکثر بازارها نظیر GCC، هند و اروپا تا سه ماهه سوم سال میلادی وجود ندارد.

عربستان ۵۰ هزار تن بیلت را ۳۸۰ دلار CFR از CISخریداری نمود در حالیکه امارات صادرات را به علت کرونا متوقف نموده است. صادرات از عمان به بحرین متوقف است اما به امارات به آرامی ادامه دارد.

قطر استیل نیز با توجه به افت تقاضا، تولید خود را کاهش داد و انتظار افت بیشتر قیمت ها در آوریل برای GCC وجود دارد‌.

ترکیه به علت نبود تقاضا پیشنهاد میلگرد صادراتی را متوقف کرد و به صادرات بیلت سوییچ و تغییر وضعیت داده است و اکثر فولادسازان ترک ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش تولید و حتی خاموشی Shut Down کامل داشته اند.

بیلت ترکیه ۳۴۵ دلار فوب به مراکش و خاورمیانه به فروش می رسد. میلگرد ۴۰۰ دلار درب کارخانجات ترکیه موجود است. قراضه وارداتی به ترکیه با افت شدید به ۲۰۵ دلار در تن رسید.

اسلب CIS نیز با افت شدید، ۳۶۰ دلار ارزیابی شده در حالیکه تقاضایی از ترکیه و ایتالیا وجود ندارد و تمرکز بر صادرات به آسیا پاسفیک است.

چند محموله اسلب ۴۰۰ دلار CFR چین به فروش رسیده ولی اکنون در خواست های جدید حداقل ۳۰ دلار کمتر است و قیمت های عملیاتی ۳۵۰ تا ۳۶۰ دلار فوب CIS می باشد.

اسلب برزیل ۴۶۰ دلار فوب به آمریکا صادر شده و ۴۲۵ دلار در بازار داخل به فروش می رسد.

با توجه به تعطیلی کارخانجات خودروسازی در کشورهای اروپایی، ژاپن و آمریکا و همینطور کاهش یا توقف فعالیت های انتقال نفت و گاز با لوله، تقاضای ورق در اکثر مناطق با کاهش شدید همراه است و در برخی کشور ها منجر به کاهش تولید و یا توقف تولید فولادسازان شده است.

شرکت JFE ژاپن کاهش تولید دارد و در هند و آمریکا نیز برخی فولادسازان تعطیل و برخی کاهش تولید دارند.

در اروپا توقف فعالیت فولادسازان داخل، تقاضای وارداتی ورق را افزایش داده و ایتالیا هر تن ورق کلاف گرم را ۴۰۵ یورو و اسپانیا ۴۱۰ یورو CFR از ترکیه خریداری کردند. ورق سرد کره، تایوان و ترکیه ۴۹۵ تا ۵۰۰ یورو CFR ایتالیا به فروش رسید.

تقاضای وارداتی ورق چین نیز جذاب بود و کره جنوبی plate را ۴۲۰ دلار تحویل چین و هند و ورق گرید SAE را ۴۰۰ دلار تحویل چین به فروش رساند که خریداران انتظار کاهش بیشتر قیمت ها را دارند.

قیمت ورق صادراتی خود چین ۴۵۵ دلار فوب و حتی تا ۴۸۰ دلار فوب توسط برخی تولیدکنندگان پیشنهاد می شود.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها