تسهیل در صدور مجوزها و کاهش بوروکراسی اداری را خواستاریم/شرکتهای بزرگ معدنی برای توسعه پیشگام شوند

مدیرعامل شرکت چادرملو گفت: بزرگترین مشکل ما در موضوع اکتشافات، بوروکراسی اداری است و در این راستا تسهیل در صدور مجوزها و کاهش بوروکراسی اداری را از دولت خواستاریم.

مدیرعامل شرکت چادرملو گفت: بزرگترین مشکل ما در موضوع اکتشافات، بوروکراسی اداری است و در این راستا تسهیل در صدور مجوزها و کاهش بوروکراسی اداری را از دولت خواستاریم.

به گزارش سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴، “ناصر تقی زاده” امروز دوشنبه در جریان هفتمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس در محل هتل المپیک افزود: امسال با وجود کمبود برق و گاز، افزایش بیش از ۲۰ درصدی تولید کنسانتره در چادرملو اتفاق افتاد.

وی گفت: بزرگترین مشکل ما در بخش معدن، اکتشافات است که وابسته به دو موضوع اصلی تامین تجهیزات و بروکراسی اداری است.

تقی زاده خاطرنشان کرد: شرکت چادرملو در زمینه تامین تجهیزات اقدامات خوبی را انجام داده و تجهیزات مناسبی را خریداری کرده، به طوری که برای حفاری های عمیق تا عمق ۳ هزار و ۵۰۰ متر نیز در حال تهیه تجهیزات هستیم، اما بزرگترین مشکل ما بروکراسی اداری است.

وی به تصمیم رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ابطال پروانه افرادی که پهنه‌هایی در اختیار داشته، اما عملیات اجرایی انجام نداده‌اند اشاره کرد و گفت: این تصمیم خوب است، مشروط به اینکه وزارتخانه با قدرت آن را اجرایی کند.

مدیر عامل چادرملو یادآور شد: امروز از سوخت ارزان در اکتشافات استفاده می‌شود، اما همانطور که قیمت ارز افزایش یافته قیمت سوخت نیز تا چند سال دیگر واقعی سازی می شود و به همین دلیل باید روش برداشتمان را از معادن بزرگ تغییر دهیم.

وی گفت: با روش های جدید بین ۶۰ تا ۷۰ درصد صرفه‌جویی در معادن بزرگ اتفاق خواهد افتاد، باید شیوه‌های بهره‌برداری را عوض کنیم تا زمانی که سوخت گران شد آمادگی لازم را داشته باشیم.

تقی زاده بیان داشت: بی شک اقتصاد ملی ما توان و تحمل پرداخت این حد یارانه را ندارد، باید معادن بزرگ شیوه‌های بهره‌برداری شان را تغییر دهند تا زمانی که سوخت و سایر عوامل گران شد غافلگیر نشوند.

وی گفت: شرکت‌های معادن و صنایع معدنی بسیار سودده هستند و با توجه به اینکه وسعه در بخش آهن به زودی متوقف می‌شود، با مازاد نقدینگی در شرکت‌ها مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت چادرملو ادامه داد: این شرکت‌های بزرگ هستند که باید در مسیر توسعه هدایتگر باشند و سرمایه‌گذاری اقتصادی انجام دهند.

وی به اجرایی شدن خط انتقال یک انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران اشاره کرد که توسط شرکت های ملی مس، گل گهر و چادرملو هزینه‌های آن پرداخت شد.

تقی زاده افزود: اجرای خط انتقال ۲ از بندرعباس تا مشهد با مشارکت شرکت های فولادی و معدنی به زودی آغاز می شود .

وی تاکید کرد: شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی سود خوب و اعتبار مناسبی در شبکه بانکی دارند و می توانند در کاهش فقر، افزایش اشتغال، کاهش بیکاری و بهبود رفاه کمک کنند که در گروه سرمایه گذاری است.

مدیرعامل شرکت چادرملو تصریح کرد: این الگوی موفق قابل تکرار است و شرکت‌ها به تنهایی یا در قالب کنسرسیوم می‌توانند به انجام آن بپردازند.

وی گفت: در زمینه نسل چهارم انقلاب صنعتی حرکت هایی از سوی برخی شرکت‌ها آغاز شده، اما باید در این راستا مرکزی ایجاد شود تا تبادل اطلاعات انجام شده و از حرکت های موازی جلوگیری شود .

تقی زاده تاکید کرد: انتظار مان از دولت رفع موانع اداری است، بوروکراسی اداری را نمی توان به گردن آمریکا و تحریم ها انداخت و تسهیل در صدور مجوزها را از دولت خواستار هستیم.

به گزارش معدن۲۴، هفتمین دوره این کنفرانس با رعایت پروتکل های بهداشتی با نگاه ویژه به بازارهای مجازی فولاد، تولید فولادهای سبک و عصر آلیاژها برگزار شد.

در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاه جانبی نیز پیش بینی شده است.

ایمیدرو، فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان‌، فولاد خراسان، صبانور، فولاد هرمزگان، انجمن تولیدکنندگان فولاد، فولاد آلیاژی ایران، میدکو، اپال پارسیان سنگان، آهن آنلاین، غدیر نی‌ریز، ذوب آهن، اپال کانی پارس و پارس فولاد سبزوار، اسپانسرهای این همایش بین المللی هستند.
پایان خبر////

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها