برنامه های BHP و Riotinto جهت کاهش هزینه ها جهت مقابله با شوک اقتصادی کروناویروس

کرونا آسیب جدی خود را بر روی قیمت کامودیتی ها گذاشته و اقتصاد جهانی را برای ورود به یک رکود عمیق تهدید می کند.

در پاسخ به این اتفاق شرکت های بزرگ معدنی هزینه ها و پروژه های سرمایه ای خود را کاهش داده اند اما این صنعت با دارا بودن کمترین بدهی در سال های طولانی و احتیاط در سرمایه گذاری ها، دارای ترازنامه قوی می باشد.

مدیریت ارشد اجرایی بی اچ پی آقای Mike Henry در یک سخنرانی مجازی در Bank of America اعلام کرد که چارچوب تخصیص سرمایه گذاری این شرکت که در سال 2016 تدوین شده بود مجددا جهت کاهش هزینه ها، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی گفت: این مسئله سبب افزایش بازدهی و رشد کیفی خواهد شد. بی اچ پی بزرگترین معدنکار جهان است و در ماه آوریل هزینه های مالی سال 2021 را به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر از پیش بینی اولیه آن یعنی 8 میلیارد دلار اعلام کرد.

هنری معتقد است این فرصت مناسبی برای ادغام و تملیک است و این شرکت در تلاش است تا سال 2021 هزینه های سربار را بیش از 500 میلیون دلار نسبت به سال مالی گذشته کاهش دهد.

در همایش مذکور مدیر ارشد اجرایی ریوتینتو آقای Jean-Sébastien Jacques گفت: معتقدم فرصت های بالقوه بیشتری را در محیط فعلی می توان شناسایی کرد و پتانسیل های ایجاد فرصت های جدید را نیز می توان دید.

وی هشدار داد که همه گیری این بیماری به رشد تولید ناخالص داخلی و تجارت که محرک اصلی برای بهره برداری از معادن است آسیب برساند.

مدیر ارشد اجرایی ریوتینتو گفت: این شرکت در حال بررسی تملیک و ادغام است اما بازار برای ارزشیابی شرکت ها مناسب نبوده و مسیر بهبود بیماری کرونا هنوز مشخص نیست.

قیمت سنگ آهن استخراجی از سوی ریو و بی اچ پی نسبتا خوب و بالاست و به دلیل تقاضای زیاد از سوی مصرف کننده اصلی یعنی چین، به سودآوری این دو شرکت کمک خواهد کرد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها