امسال بیش از 1.9 میلیارد دلار طرح نیمه تمام تکمیل می شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: در بخش طرح های نیمه‌تمام، بیش از 1.9 میلیارد دلار در سال 1400 تکمیل می شود. اشتغال مستقیم آن بیش از پنج‌هزار نفر است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: در بخش طرح های نیمه‌تمام، بیش از 1.9 میلیارد دلار در سال 1400 تکمیل می شود. اشتغال مستقیم آن بیش از پنج‌هزار نفر است.

«وجیه الله جعفری» در گفت‌وگو با سایت خبری- تحلیلی معدن24 افزود: عملیات پنج طرح به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون دلار در سال 1400 اجرایی می‌شود که شامل تولید 1.6 میلیون تن آهن اسفنجی در بیجار و یک میلیون تن محصول فولادی در قروه با سرمایه گذاری معادل 500 میلیون دلار ، 750 هزار تن زغال ‌سنگ خام در بلوک 3 پرورده 4 طبس با سرمایه گذاری معادل 1123 میلیون دلار، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا در پروژه های مازاد فاینانس طرح های فولادی با سرمایه گذاری معادل 400 میلیون دلار، تولید 70 هزار تن پودر آلومینا در نفلین سینیت سراب با سرمایه گذاری معادل 151 میلیون دلار و تولید 60 هزار تن آهک صنعتی و هیدراته در آهک پلدختر با سرمایه گذاری معادل 10.5 میلیون دلار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در خصوص تامین برق پایدار، گفت: تفاهم نامه تولید ۱۰ هزارمگاوات برق با حمایت ۱۲ شرکت بخش معدن و صنایع معدنی در مرداد ماه تهیه شد و با روی کار آمدن وزرای جدید صنعت، معدن و تجارت و نیرو، گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این گام ها، توافق کلی بر روی مشوق ها برای سرمایه گذاران از وزارت نیرو، احتمال پذیرش قیمت گاز نیروگاهی برای این واحدها و پیگیری دریافت مجوز سوخت نیروگاهی از سوی وزارت نیرو است که با توجه به نیاز واحدهای بزرگ زنجیره معدن به برق، ضرورت دارد این واحدها به عنوان سرمایه گذار در حوزه احداث نیروگاه ورود کنند.

جعفری بیان‌داشت: اکنون اکتشاف پهنه‌ها در فازهای شناسایی و پی‌جویی در 30  استان شامل 134 پهنه بیش از 664 هزار کیلومتر مربع گستره کشور در حال اجراست که 82 درصد آن تکمیل شده است.

وی تصریح‌کرد: در شرایط کنونی همانند سال گذشته اهدافی همچون افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت های معدنی، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در اجرای طرح‌های توسعه جذب نقدینگی بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها، آموزش بخش خصوصی و حمایت از پژوهش های کاربردی، احیا و فعال‌سازی معادن کوچک، احداث خط انتقال برق و جاده برای معادن و توسعه مناطق ویژه اقتصادی و انرژی بر مورد توجه است.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: همچنین در زمینه اتکا به توان داخلی که یکی از رویکردهای توسعه ای است، ایمیدرو از ابتدای سال، سیاست بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل را ابلاغ و اهداف عملیاتی از شرکت‌های زیرمجموعه دریافت و پایش می‌کند.

 

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها