آینده ی بازار زغالسنگ در نتیجه ی تنش اسرالیا و چین چگونه خواهد بود؟

 

 

معدن۲۴: این روزها حدودا دوماه از اعلام منع واردات زغالسنگ چین از استرالیا می گذرد و فعالان بازار هنوز دید روشنی نسبت به آینده ی نزدیک بازار این محصول فولادی ندارند. ممنوعیتی که برای استرالیا بهای سنگینی داشته و نرخ محصول صادراتی اش را به ۹۰ دلار کاهش داده است!

داستان از تعطیلا هفته ی طلایی چین شروع شد. زمانی که چینی ها در تعطیلات به سر می بردند و کارخانجات این کشور محموله های مورد نیاز خود را برای پس از تعطیلات از سمت استرالیا رزرو کرده بودند شاید فکرش را هم نمی کردند که پس از این روزها با تامین مواد اولیه خود با مشکل موجه شوند.

تنها یک ماه بعد از این خبر کافی بود که بهای زغالسنگ پرمیوم استرالیا با ریزشی ۳۲ دلاری مواجه و در ۱۳ نوامبر به ۱۰۴ دلار در تن افت پیدا کند.

بعد از این موضوع چینی ها روی به کانادا, آمریکا و حتی مغولستان آوردند که حتی با قیمت بالاتر نیاز خود را تامین کنند. بازارهایی که نه کیفیت زغالسنگ استرالیا را دارد و نه کمیت مورد نظر را. اما چینی ها به هر روشی شده مجبورند که از بازار این کشورها وارد کنند و به روش های مختلف و هزینه های بالاتر به کیفیت مورد نظر خود ارتقا دهند.

کارشناسان بازتر زغالسنگ می گویند تنش ها کماکان بالاست و هنوز هیچ قطعیتی در مورد برداشته شدن این ممنوعیت ها وجود ندارد اما با این حال بعید است که این شرایط تا پایان ۲۰۲۰ ثابت بماند زیرا چینی ها نمی توانند کیفیت مورد نظر خود را از دیگر کشورها تامین کنند.

این روزها, بازار زغالسنگ در شرایط پیچیده ای قرار گرفته است چین, استرالیا, امریکا و کانادا در چهار ضلع این مربع نقش بازی می کنند, مربعی که شاید بازار این محصول پایه فولادی را با چالش بزرگتری روبرو کند!

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها