آب خلیج فارس امسال به گلگهر می رسد

مدیر عامل گل گهر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت مطرح کرد

مدیر عامل گل گهر در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت مطرح کرد

گام های بزرگی برای توسعه منطقه گل گهر برداشته شده است

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و ‌صنعتی گل‌گهر صبح روز هفتم تیرماه با حضور سهامداران عمده و استقبال بسیار خوب سهامداران جزئی در محل سالن وزارت کشور در تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در مجمع عادی سالیانه این شرکت، مهندس تقی‌زاده مدیرعامل شرکت گل‌گهر ضمن عرض خیر مقدم، خدمت سهامداران عمده و جز بیان کرد: علارغم مشکلاتی که کشور به دلیل استکبار ستیزی همواره با آن مواجه است، سال خوبی را سپری کردیم و دست به دست هم خواهیم داد تا از مشکلات فعلی و گردنه صعب‌العبور نیز عبور کنیم.
در ادامه مهندس تقی زاده افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را راهگشا می‌دانیم؛ همواره در مجموعه گل‌گهر رهنمون‌‌های مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دادیم و از این رو طی این سال‌ها درجهت افزایش تولید، ایجاد اشتغال، توسعه و…گام برداشتیم و درسال حمایت از تولید داخلی نیز همانند قبل درجهت افزایش تولید و اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان داخل حرکت خواهیم کرد.
در ادامه مجمع، مهندس ناصر تقی زاده به ارائه گزارش مختصری از عملکرد شرکت پرداخت و‌گفت شرکت گل‌گهر با تولید ۳۷ درصد سنگ آهن و کنسانتره کل کشور در مقام نخست تولید کنسانتره و سنگ آهن در سال 1396 قرارگرفت و همچنین شرکت با تولید ۳۵ درصد گندله کشور در مقام نخست تولید گندله سال ۱۳۹۶ نیز قرار گرفت. سال گذشته شرکت گل‌گهر بیش از 11 میلیون تن گندله تولید کرد، درحالیکه ظرفیت اسمی نصب شده در مجموعه ۱۰ میلیون تنی بود؛ این افزایش تولید بیش از ظرفیت اسمی، آن هم در سال اول به بهره برداری رسیدن گندله سازی شماره۲ افتخاری بی نظیر و بزرگ برای شرکت بود.

در ادامه مدیرعامل شرکت گل‌گهر افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در کنار فعالیت تولیدی خود، شرکتی مادر محسوب می‌شود و سهام‌دار شرکت‌های دیگر نیز محسوب می‌شود. شرکت‌های زیرمجموعه گل‌گهر نیز همانند شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، افزایش سود خوبی کسب کردند و برای سال 1397 امیدواریم در 3 شرکت اصلی همگروه گل‌گهر (گهرزمین، جهان فولاد سیرجان و توسعه آهن و فولاد گل‌گهر) شاهد جهش عظیم باشیم.
مهندس تقی‌زاده در ادامه این مجمع به برخی فعالیت‌های در دست اجرای شرکت در سال 1397 اشاره کرد:
ادامه عملیات اجرایی کارخانه گندله‌سازی سنگ آهن گهر زمین با ظرفیت اسمی 5 میلیون تن.
خط ۳کنسانتره سنگ آهن گهرزمین با ظرفیت تولید ۲میلیون محصول
واحد آهن اسفنجی کوثر شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر با ظرفیت تولید 2.7 میلیون تن آهن اسفنجی.
واحد 3میلیون تن ورق شرکت توسعه آهن و فولاد نیز از دیگر طرح‌های شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر است.
واحد بریکت سرد شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت تولید سالانه 500 هزارتن محصول نیز در دست اجراست که تا پایان سال ۱۳۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.
اولین محصول ذوب شرکت جهان فولاد تا شهریور سال جاری به بازار ارائه خواهد شد. همچنین برای ساخت یک واحد جدید 1میلیون و 200 هزارتنی در شرکت جهان فولاد برنامه‌ریزی صورت گرفته است.
نیروگاه سیرجان 330 مگاوات وارد مدار شده و امیدواریم فاز بخار تا پایان سال جاری به شبکه اضافه شود.
انتقال آب خلیج فارس اصلی‌ترین طرح مجموعه گل‌گهر و پروژه‌ای ملی است، است، آب‌شیرین‌کن‌های این طرح درحال ساخت است و بناداریم تا اوایل سال آتی آب را به سیرجان برسانیم.
همچنین شرکت گل‌گهر طرح‌های توسعه دیگری را نیز در زمینه افزایش تولید زیرسقف در واحدهای تولیدی فعلی خود در دست اجرا دارد.
در ادامه مدیرعامل شرکت گل‌گهر فعالیت‌های اکتشافاتی را اولویت اصلی توسعه شرکت گل گهر دانست و ادامه داد در زمینه اکتشاف توافقات مهمی در این زمینه میان گل گهر و ایمیدرو منعقد شده است. خبرهای خوبی در زمینه اکتشافات داریم که به زودی اعلام خواهد شد.
مهندس تقی‌زاده در ادامه به تشکیل کنسرسیومی میان فولاد مبارکه، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اشاره کرد و افزود بناداریم ۱۰ میلیون تن فولاد در چابهار تولید کنیم. این طرح درحال حاضر در مرحله مطالعات قرار دارد.
در پایان مهندس تقی زاده بیان کرد: همانگونه که در سال های قبل دست به دست یکدیگر از فراز و نشیب ها عبور کردیم، در مقطع کنونی نیز وظیفه داریم حداکثر تلاش خود را انجام دهیم تا ایرانی آباد بسازیم
در مجمع عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر هئیت مدیره خواهان کاهش تقسیم سود جهت ادامه طرح‌های توسعه شد، اما با خواست سهامداران جز مبنی بر تقسیم سود، سود ۶۵ تومان به ازای هرسهم تصویب شد. مهندس تقی زاده در پایان جلسه افزود: سود سهامداران در اسرع وقت و در زمان قانونی واریز خواهد شد

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها