نرخ زغالسنگ چگونه در سرازیری قرار گرفت؟/ انتظار افت قیمت دیگر کامودیتی ها

خرید و فروش معدن

 

 

معدن24: وضعیت تامین زغالسنگ چین در روزهای اخیر همزمان با تلاش معدن داران، بهبود شرایط لاجستیک و مصرف کنندگان پایین دستی بهتر شده و موجب شده است تا قیمت ها از تراز تاریخی خود فاصله بگیرد.
در روزهای گذشته متوسط تولید روزانه معادن به بیش از ١١.۵ میلیون تن از اواسط ماه اکتبر افزایش یافته و عرضه روزانه ی زغال به نیروگاه ها به بالاترین سقف تاریخی خود ٨.٣٢ میلیون تن صعود کرد که باعث رشد ٢٨ میلیون تنی نسبت به اواخر سپتامبر و افزایش آن به ١٠۶ میلون تن گشته است.
در نتیجه ی این اقدامات بهای زغالسنگ حرارتی در بازارهای آتی از اوج ١،٩٨٢ یوانی (٣٠٩دلار/ تن) در ١٩ اکتبر به میزان ۵٣ درصد کاهش یافته است. روند نزولی قیمت زغالسنگ برای نهمین روز متوالی ادامه داشته و قیمتها مجددا به کف منفی 8 درصد افت قیمت مجاز روزانه برخورد کرده است.
دلیل این موضوع، گزارش کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین است که گفته اختلاف قیمت فاحش بین بهای تمام شده تولید زغالسنگ و قیمتهای فعلی بازار وجود دارد! این موضوع عامل افت بیشتر قیمتها در بازار شده که ادامه دارد.
انتظار میرود با کاهش قیمت زغالسنگ، قیمت برق چین نیز نزولی شده و این موضوع عامل افت قیمت فروآلیاژ و آلومینیوم و سایر محصولات انرژی بر شود.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها