چرخش سرمایه چادرملو به سمت سنگ آهن های استرالیا و سنگان

سرمایه گذاری چادر ملو با شرکت فکور صنعت تا سال آینده در استرالیا عملیاتی می شود.

سرمایه گذاری چادر ملو با شرکت فکور صنعت تا سال آینده در استرالیا عملیاتی می شود.

در نشست خبری امروز 15 مرداد ماه محمود نوریان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به این موضوع که چادرملو به دور از هرگونه حاشیه ای به فعالیت اقتصادی خود ادامه می دهد خاطرنشان کرد: چادرملو مشکلی با تحریم ها نداشته و برخی تصمیمات مسئولین مانع بر روند پیشرفت این مجموعه نبوده است.
وی افزود: در روز های اخیر مشغول مذاکرات فشرده برای پروژه کنسانتره سنگان هستیم و قرار است اگر توافق حاصل شود سهم فولاد خراسان را در این پروژه خریداری نماییم و همچنین چادرملو توانایی فایننس این پروژه را دارد.
در ادامه نشست محمود سیدی معاون مالی و اداری چادر ملو در پاسخ به سوال خبرنگاران در راستای صادرات محصولات این شرکت گفت: بیشتر محصولات در داخل کشور به فروش می رسد و تنها حجم کمی از سنگ آهن دانه بندی شده صادر می شود و هزینه صادرات آن در پروژه های توسعه ای داخلی مصرف می شود.
در این نشست مدیران چادرملو به موضوع معادن کوچک مقیاس پرداخته و خاطر نشان کردند چادرملو در کنار سازمان ایمیدرو، گل گهر، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و صندوق بیمه فعالیت های معدنی برای فعالیت های معادن کوچک مقیاس تامین منابع می کنند. نوریان مدیرعامل این شرکت تاکید کرد: شرکت چادرملو پیش از این نیز حامی معادن کوچک در منطقه بوده است و محصولات هماتیت معادن را خریداری کرده است.
در این نشست نوریان در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با معدن استرالیا گفت: روز گذشسته در جلسه ای با شرکت فکور صنعت تهران فعالیت های صورت گرفته ارائه شد. مجوز های لازم گرفته شده است و تا یک سال آینده برداشت از معدن عملیاتی می شود.
همچنین در این نشست به ذخایر معدن D19 اشاره شد و مقدار ذخیره پیش بینی شده آن در دهه 40 را 70 تا 100 میلیون تن اعلام کردند. فعالیت های ژئوفیزیکی این معدن در حال آغاز هست و حداکثر تا 1.5 سال آینده به اتمام می رسد. وی همچنین به نگرانی های سهام داران این شرکت پرداخت و اشاره کرد معدن چادرملو تا زمان بهره برداری از معدن D19 ذخیره کافی دارد.
نوریان در ادامه به بحث بومی سازی اشاره کرد و افزود: حدود 11 هزار قلم از اقلام اساسی کارخانه ها توسط چادرملو بومی سازی شده است. چادرملو در بحث بومی سازی سرآمد بوده است.
نوریان در ادامه به نیروگاه خورشیدی در حال تاسیس اشاره کرده و گفت: تامین اعتبار برای این پروژه صورت گرفته، زمین تجهیز شده است و پیمانکارها مشخص شده است. اگر به سیاست های ارزی برخورد نمی کردیم اکنون این پروژه اماده بود. اما اکنون مشکلات ارزی نیز حل شده است.
وی همچنین گفت: تا پایان سال جاری چادرملو از 44 هزار میلیارد ریال به 55.500 میلیارد ریال افزایش سرمایه خواهد داشت.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها