رشد 24 درصدی سود سه ماهه شرکت در سه ماهه امسال

عضو هیات مدیره شرکت کیمیای زنجان گستران گفت: فروش شرکت کیمیا در سال 99 نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 26 درصدی، درآمدهای عملیاتی سه ماهه نخست آن رشد 22 درصدی و سود خالص سه ماهه آن رشد 24 درصدی داشته است.

عضو هیات مدیره شرکت کیمیای زنجان گستران گفت: فروش شرکت کیمیا در سال 99 نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 26 درصدی، درآمدهای عملیاتی سه ماهه نخست آن رشد 22 درصدی و سود خالص سه ماهه آن رشد 24 درصدی داشته است.

به گزارش سایت خبری- تحلیلی معدن24، «ایرج تاج الدین» در نشست خبری گروه صنعتی و معدنی زرین افزود:‌ ‌ شرکت کیمیا اکنون در شرایط خوبی به سر می برد، به طوری که یک افزایش سرمایه 200 درصدی خواهیم داشت که طرح توسعه آن در دست اقدام است و پیش بینی می شود تا اواخر آذرماه یا اوایل دی ماه به انجام برسد.
وی بیان داشت:‌ حوزه هایی که برای این افزایش سرمایه دیده شده شامل اصلاح ساختار مالی مجموعه و افزایش سرمایه در شرکت های زیرمجموعه است، همچنین مقرر شده تا بخشی از این افزایش سرمایه به سمت خرید کامیون برای رفع معضل حمل و نقل برده شود تا کاهش هزینه های تامین مواد اولیه و قیمت تمام شده محصول را به دنبال داشته باشد.
عضو هیات مدیره شرکت کیمیای زنجان گستران ادامه داد:‌ یکی از مهمترین گلوگاه ها در حوزه فرآوری معدن، تامین مواد اولیه است؛ در این زمینه سیاست گروه کیمیا، زرین معدن و سایر شرکت های مجموعه، ایجاد شرکت های استانی است.
وی اضافه کرد: اکنون چند شرکت استانی در استان های معدن خیز کشور به همین منظور ایجاد شده اند تا با تصاحب معادن مختلف به تامین مواد اولیه بپردازند.
تاج الدین خاطرنشان کرد: ‌اکنون، شرکت «سیمین معدن» در استان زنجان ایجاد شده که 22 درصد سهام آن متعلق به شرکت کیمیا است که دو معدن فعال خوب داشته و عملیات اکتشاف چند معدن دیگر را نیز در دستور کار دارد.
وی گفت:‌ پیش بینی می شود چند معدن جدید یاد شده تا پایان سال پروانه بهره برداری گرفته و در فاز بهره برداری قرار بگیرند.
عضو هیات مدیره شرکت کیمیای زنجان گستران در ادامه به معدن «قزل جا»‌ اشاره کرد که با انجام اکتشافات تکمیلی از سوی شرکت سیمین معدن، به ذخیره 100 هزار تنی خواهد رسید و در این صورت، بخش عمده مواد اولیه شرکت های فرآوری مجموعه از جمله شرکت کیمیا را تامین خواهد کرد.
وی با اشاره به راه اندازی فاز نخست شرکت توسعه معادن مهدی آباد به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت کیمیا، افزود:‌ فاز دوم این شرکت به ظرفیت 100 هزار تن نیز آماده افتتاح و بهره برداری است و پس از آن توسعه فاز سوم آن به ظرفیت 150 هزار تن استارت خواهد خورد.
تاج الدین خاطرنشان کرد: در سایر استان ها نیز فعالیت های اکتشافی آغاز شده و تا امروز با اجرای 60 هزار کیلومتر اکتشاف، پتانسیل های خوبی شناسایی شده است.
وی، درخواست مجوز خرید سهام خزانه و پذیرش شرکت سرب و روی ایرانیان در بازار سرمایه را از جمله اقدامات خوب انجام شده برشمرد که نهایی شدن آنها موجب رونق فعالیت های شرکت کیمیا خواهد شد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها