افزایش سرمایه حدود 2 برابری زرین معدن در دستور کار است

رئیس هیات مدیره شرکت زرین معدن آسیا گفت: فرآیند افزایش سرمایه حدود دو برابری این شرکت از 65 میلیارد تومان به 120 میلیارد تومان در جریان است.

رئیس هیات مدیره شرکت زرین معدن آسیا گفت: فرآیند افزایش سرمایه حدود دو برابری این شرکت از 65 میلیارد تومان به 120 میلیارد تومان در جریان است.

به گزارش سایت خبری- تحلیلی معدن24، «حسین سلیمی» در نشست خبری گروه صنعتی و معدنی زرین افزود:‌ بازار سرمایه در یک ماه اخیر در راستای اصلاح قیمت ها ناشی از شرایط خاص حاکم بر بازار و استراتژی و سیاست سهامداران حقیقی حرکت داشته است. به گفته وی، این نوسانات طبیعی و بخشسی از آن ناشی از هیجانی و احساسی شدن سهامداران است.

سلیمی خاطرنشان کرد: با وجود توسعه فعالیت ها، روند تولید، قیت مناسب LME، رشد ارزش ارز نیمایی و افزایش درآمدها، همگی این عوامل حاکی از بهبود نسبی روند است و بر این اساس، هیجان منفی یاد شده نرمال نبوده و واکنش منفی به سهام معدنی بیش از حد بوده است.

وی ادامه داد:‌ همه اطلاعات بیانگر رو به بهبود بودن شرایط و بازگشت به شرایط پیش از کرونا است که به ویژه در قیمت های جهانی روی، مس و فولاد قابل مشاهده است.

رئیس هیات مدیره شرکت زرین معدن آسیا اظهار داشت:‌ افزایش سرمایه حدود دو برابری یاد شده از محل سود انباشته، مطالبات سهامداران و بخشی نیز از محل آورده نقدی انجام خواهد شد.

وی، از پذیرش سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان که سهامدار عمده آن شرکت زرین معدن آسیا است و 54 درصد سهام آن را در اختیار دارد، خبر داد و افزود: احتمالا تا 15 درصد سهام این شرکت باید در بورس عرضه شود که آثار سود و زیان آن بر حسب شرایط قیمت در روز عرضه، در حساب ها منعکس خواهد شد.

سلیمی بیان داشت: شرکت زرین معدن آسیا در راستای صیانت از دارایی های سهامداران، اقدام به تاسیس صندوق بازارگردانی برای چهار شرکت از مجموعه خود که در بازار سرمایه حضور دارند، خواهد کرد.

وی گفت: در سامانه کدال نیز این شرکت درخواست مجوز خرید سهام خزانه را به مدیریت بورس ارسال کرده که پس از اخذ مجوز لازم، خرید سهام زرین معدن در قالب سهام خزانه در دستور کار هیات مدیره قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها