واردات ریل به صفر رسیده است

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: امروز و پس از تولید ریل در ذوب آهن، واردات ریل در کشور به صفر رسیده است، این شرکت تاکنون به ۳۰ شرکت داخلی و یک شرکت خارجی محصولات ریل تولیدی خود را فروخته است.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: امروز و پس از تولید ریل در ذوب آهن، واردات ریل در کشور به صفر رسیده است، این شرکت تاکنون به ۳۰ شرکت داخلی و یک شرکت خارجی محصولات ریل تولیدی خود را فروخته است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴، “منصور یزدی زاده” امروز دوشنبه در جریان هفتمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس در محل هتل المپیک افزود: شرکت ذوب اهن در حوزه خلیج فارس و غرب آسیا تنها تولید کننده انواع ریل های داخل شهری و بین شهری است.

وی بیان داشت: ذوب آهن اصفهان به ظرفیت تولید سالیانه ۷۰۰ هزار تن انواع ریل و تیرآهن بال پهن رسیده است و همچنین تولید فولاد و ریخته گری شمش مس مورد نیاز را انجام می دهد.

یزدی زاده گفت: ذوب آهن اکنون ریل های مورد نیاز کشور را تامین می کند و با شرکتهای زیر ساخت، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و شرکت مترو تهران همکاری دارد، تامین ریل طرح چابهار به زاهدان از جمله مهم‌ترین طرح‌های در دست اجرا از سوی این شرکت است.

وی خاطرنشان کرد: بکارگیری ریل در صنعت حمل و نقل، از شاخص های توسعه یافتگی است، قرار است در برنامه ششم توسعه سهم ریل و راه‌آهن از حمل بار به ۱۲ درصد برسد و در افق ۱۴۰۴ به ۳۰ درصد افزایش یابد که به این منظور دست‌کم باید به عدد ۲۰ هزار کیلومتر ریل برسیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ادامه داد: مطابق اعلام وزارت صمت، مجموع طول خطوط اصلی شبکه ریلی کشور تا سال ۹۶ به ۸ هزار و ۵۷۶ کیلومتر رسیده بود و امروز در مرز ۱۳ هزار کیلومتر هستیم .

وی یادآور شد: ذوب آهن اصفهان از همان ابتدا تولید ریل را با استانداردهای سخت گیرانه آغاز کرده و اکنون شرکت های بازرسی در شرکت ذوب آهن مشغول انجام بازرسی‌ها و کنترل های لازم هستند.

یزدی زاده اضافه کرد: هرچند تولید ریل ۱۸ متری در داخل کشور مدنظر است، اما ذوب‌آهن به راحتی می‌تواند ریل های ۳۶ متری تولید کند.

وی تاکید کرد: امروز و پس از تولید ریل در ذوب آهن، واردات ریل در کشور به صفر رسیده است این شرکت تاکنون به ۳۰ شرکت داخلی و یک شرکت خارجی محصولات ریل خود را فروخته است.

به گزارش معدن۲۴، هفتمین دوره این کنفرانس با رعایت پروتکل های بهداشتی با نگاه ویژه به بازارهای مجازی فولاد، تولید فولادهای سبک و عصر آلیاژها در حال برگزاری است.

در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاه جانبی نیز پیش بینی شده است.

ایمیدرو، فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو، فولاد خوزستان‌، فولاد خراسان، صبانور، فولاد هرمزگان، انجمن تولیدکنندگان فولاد، فولاد آلیاژی ایران، میدکو، اپال پارسیان سنگان، آهن آنلاین، غدیر نی‌ریز، ذوب آهن، اپال کانی پارس و پارس فولاد سبزوار، اسپانسرهای این همایش بین المللی هستند.
پایان خبر////

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها