برگزاری میزهای ساخت داخل در جشنواره و نمایشگاه‌ ملی فولاد ایران

یکی از مهمترین اتفاقات در دو دوره گذشته جشنواره و نمایشگاه‌ ملی فولاد ایران، برپایی میزهای ساخت داخل بود.

یکی از مهمترین اتفاقات در دو دوره گذشته جشنواره و نمایشگاه‌ ملی فولاد ایران، برپایی میزهای ساخت داخل بود.

به گزارش روز شنبه سایت خبری- تحلیلی معدن24، نگاهی به دو دوره پیشین برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، حاکی است: برپایی میزهای داخلی سازی و به‌هم رسانی متقاضیان و عرضه‌کنندگان برای دریافت نیازهای صنعت و اطلاع از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شرکت‌ها به عنوان یک اتفاق مهم و پر رنگ دیده شده و مورد استقبال مسئولان و همچنین شرکت‌های مختلف قرار گرفته است.
تفاهم نامه ها و قراردادهای مهمی در دوره های گذشته این جشنواره در راستای تقویت ساخت داخل امضا شده که خوشبختانه اجرایی شده است.
پارسال و در دومین دوره این جشنواره و نمایشگاه، نخستین میز ساخت داخل صنعت فولاد با کاهش ارزبری ۵۰۰ میلیون یورویی برگزار شد.
در این‌ میز قرارداد ساخت ریل راه آهن به ارزش ۱۲ میلیون یورو میان وزارت راه و شهرسازی و شرکت ذوب آهن اصفهان امضا شد.
به اعتقاد کارشناسان، این میزها را در دو نوع می توان برگزار کرد که نخستین آن، میز تامین مواد اولیه است.
با توجه به اینکه صنعت فولاد تامین کننده ماده اولیه مورد نیاز بسیاری صنایع از جمله خودروسازی، قطعه سازی، لوازم خانگی و غیره است، همچنین این صنایع برای تولید محصولات خود استانداردهای خاصی را دنبال می کنند و با برگزاری این میزها می توان دو طرف عرضه و تقاضا را در مقابل یکدیگر قرار داد تا با انجام بحث های کارشناسی از توانمندی ها و نیازهای یکدیگر مطلع و همرسانی موثر انجام شود.
از طرفی، شرکت های ماشین ساز، فنی و مهندسی و صاحب فناوری زیادی در کشور داریم که می توانند مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد را بسازند و با برگزاری این میزها می توان آنها را به فعالان صنعت فولاد معرفی کرد.
در سومین دوره از این نمایشگاه و جشنواره قرار است میز تعمیق ساخت داخل با هدف به هم رسانی نیازها و توانمندی های زنجیره آهن و فولاد در سامانه جامع بومی سازی از جمله میز تعمیق ساخت داخل زنجیره آهن و فولاد برگزار شود.
در پایان باید متذکر شویم: به گفته اقتصاد دانان، هر یک میلیارد دلار واردات از بین برنده 100 هزار فرصت شغلی است، بر این اساس اگر با حرکت به سمت خوداتکایی از ارزبری ها بکاهیم، صدها هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد که مهمترین دستاورد بحث بومی سازی است.
به گزارش معدن ۲۴، سومین جشنواره و نمایشگاه‌ ملی فولاد ایران با رویکرد بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی و در راستای بهره‌برداری حداکثری از توانمندی‌های داخلی زنجیره آهن و فولاد کشور از سنگ آهن تا محصول نهایی تعریف شده که ۱۹ تا ۲۱ بهمن‌ماه به میزبانی هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.
این رویداد با هدف کاهش نیاز ارزی در تامین قطعات و تجهیزات، دانش فنی و مهندسی و مواد مصرفی مورد نیاز از طریق ارائه فرصت‌های بومی سازی و ساخت داخل برگزار می‌شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی در آن مشارکت دارند.
پایان خبر//////

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها