استیل پرایس و پارس پگاه تجارت نمایشگاه صنعتی و معدنی در دمشق برگزار می کنند

کشور سوریه و دمشق پایتخت این کشور این روزها مهیای برگزاری نخستین نمایشگاه صنعتی و معدنی است که به طور مشترک از سوی شرکت های استیل پرایس و پارس پگاه تجارت برگزار می شود تا تجار، بازرگانان و صنعتگران ایرانی مقصد جدیدی برای صادرات کالاها و خدمات ایرانی معرفی کنند.

کشور سوریه و دمشق پایتخت این کشور این روزها مهیای برگزاری نخستین نمایشگاه صنعتی و معدنی است که به طور مشترک از سوی شرکت های استیل پرایس و پارس پگاه تجارت برگزار می شود تا تجار، بازرگانان و صنعتگران ایرانی مقصد جدیدی برای صادرات کالاها و خدمات ایرانی معرفی کنند.

مطابق برآوردهای سازمان ملل بازسازی سوریه نیازمند صرف هزینه دستکم 388 میلیارد دلاری است، رقمی که در صورت حضور ایران در بازار پرپتانسیل این کشور، اقتصاد کشورمان را با تغییرات جدی و رونق چشمگیر همراه خواهد کرد.
تراز تجاری دو کشور در سال گذشته ۱۵۲ میلیون دلار به نفع ایران و در ۶ ماهه نخست امسال ۶۹ میلیون دلار بود و عمده کالاهای صادراتی ایران به سوریه شامل ترانسفورماتورها، اسکلت ساختمانی، مکمل‌های دارویی، مخمرهای فعال و غیره است.
«حسن مرتجی» مدیرعامل شرکت پارس پگاه تجارت و برگزارکننده نمایشگاه های بین المللی در خارج از ایران به خبرنگار سایت خبری- تحلیلی معدن 24 گفت: از ابتدای امسال تاکنون دو نمایشگاه بزرگ از سوی بخش خصوصی در سوریه برگزار شده که یکی از آنها با موضوع ساخت و ساز و دیگری بازرگانی بود.
وی افزود: حجم صادرات ایران به این کشور عربی در نیمه نخست امسال حدود 69 میلیون دلار بوده، اما بازاری پرپتانسیل است که با ارتقای امنیت، می تواند نویدبخش روزهایی پر رونق برای تجار و بازرگانان باشد.
مرتجی که سابقه برگزاری سه نمایشگاه در آستراخان روسیه، آوازه ترکمنستان و باکو جمهوری آذربایجان در سال جاری را در کارنامه دارد، افزود: حمایت دولت از صادرات و فراهم کردن شرایط رونق آن در شرایط کنونی، می‌تواند نجات بخش تولید و صادرات و عاملی برای دور زدن تحریم ها و فشارهای اقتصادی ظالمانه باشد؛ در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نیز یکی از جهت‌گیری های اصلی، توسعه صادرات غیرنفتی است.
همه کالاهایی که واردات آنها به کشور سوریه آزاد است با تعرفه گمرکی چهار درصد وارد این کشور می‌شوند و این، یکی از امتیازهای ویژه ایران است؛ همچنین اعطای مجوزهای فوق‌العاده شامل تشریفات مناقصه، مجوزهای پزشکی، مجوزهای دارویی، مجوزهای گردشگری و سیاحت از دیگر امتیازات اعطایی سوریه به ایران است که به هیچ کشور دیگری داده نشده است.
در نمایشگاه DAMINDUSTECH 2020 سوریه، یارانه 10 تا 20 میلیون تومانی برای بنگاه های کوچک و متوسط تابعه سازمان صنایع کوچک اعطا می شود.
مجوز نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی تکنولوژی و فناوری های نوین صنعت ،فولاد و معدن سوریه (DAMINDUSTECH 2020) اخذ شده و قرار است دمشق پایتخت این کشور از 22 تا 24 اسفندماه امسال میزبان نمایشگاه یاد شده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های ۰۲۱۸۸۹۵۴۵۲۴ و ۰۲۱۸۸۹۷۲۲۱۳ تماس حاصل فرمایید.

 

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها