رشد نزدیک به 400 دلاری نرخ آلومینیوم از ابتدای 2021

 

 

معدن24: آخرین روز سال 2020 برای آلومینیوم با نرخ 1979 دلاری بسته شد و پس از تعطیلات چهار روزه ی سال نو میلادی این فلز سال جدید را با قیمت 2031 دلار آغاز کرد.
در ماه اول سال یعنی ژانویه بهای هر تن آلومینیوم در محدوده ی 1950 تا 2050 دلاری نوسان می کرد و به نوعی در یک محدوده ی خاص درجا می زد چرا که بازارها پس از تعطیلات چند روزه از سرگرفته شده بود و وضع تقاضا هم بخوبی مشخص نشده بود.
اما در پنجمین روز ماه فوریه که استارت راه قدرتمند آلومینیوم به شمار می رود فلز نقره ای به خوبی توانسته است که تراز بالای 2000 دلاری خود را حفظ و حتی به رکوردهای تاریخی خود هم حمله ور شود.
با این تداوم صعود قیمتی آلومینیوم با عبور از محدوده ی 2400 دلاری توانست در بالاترین میزان خود از آوریل 2018 قرار بگیرد که البته دلایل مختلفی در آن دخیل بوده است. اولین دلیل این شتاب قیمتی را باید به محدودیت عرضه ی چین نسبت داد چرا که دولت این کشور اعلام کرده است که در پی اهداف انتشار کم وحذف کربن برنامه ی تولید خود را کاهش خواهد داد.
دومین دلیل تقاضای بالای کشورهای عمده ی مصرف کننده این فلز به خصوص در بخش اتومبیل سازی و ساخت و سازهاست که در مقابل محدودیت عرضه قیمت ها را به بالا سوق داده است.
دلیل دیگر برای این تراز قیمتی بهبود شرایط کشورهای مختلف پس از اجرای واکسیناسیون عمومی است که خوشبینی های اقتصادی را بهبود داده است.
در نهایت و سرهم رفته عوامل بالا موجب شده اند که بهای هر تن آلومینیوم در بورس فلزات لندن در روز جمعه 2445 دلاری بسته شود که چیزی حدود 60 درصد بالاتر از پایین ترین میزان 4 ساله ی خود که 1462 دلار بوده نرخ خورده باشد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها