کارخانه کنسانتره سنگان خواف یک واحد تولیدی کاملا ایرانی است

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با افتخار می‌گوییم که کارخانه کنسانتره سنگان خواف یک کارخانه کاملا ایرانی است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با افتخار می‌گوییم که کارخانه کنسانتره سنگان خواف یک کارخانه کاملا ایرانی است.

سیدپرویز فتاح در آیین بهره‌برداری از کارخانه کنسانتره شرکت فولاد شرق کاوه وابسته به بنیاد مستضعفان که چهارشنبه، چهارم اسفند، در مجموعه معادن سنگ آهن سنگان خواف برگزار شد، اظهار کرد: در تامین قطعات و کار ساخت کارخانه کنسانتره حتی از یک نیروی خارجی و یک ساعت فعالیت کارشناس خارجی استفاده نشد و همه امور به صورت خوداتکایی و به دست مهندسان و کارگران ایرانی انجام گرفت.

وی بیان کرد: دشمن تصور می کرد تحریم اقتصاد ما را می‌شکند و صنعت و کارخانجات غیرفعال می‌شود اما مقاومت مردم در اقتصاد مقاومتی شکل گرفت و حالا پیام از کارخانه کنسانتره سنگان این پیام است که توانستیم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: پروانه بهره‌برداری شرکت فولاد شرق کاوه در معادن سنگ آهن سنگان ۲۰ ساله است و از استاندار خراسان رضوی و مسئولان محلی شهرستان خواف می‌خواهم در صدور مجوزها میدان بیشتری به بنیاد بدهد و در فرآیندهای اداری و تامین زیرساخت‌ها به ویژه تامین آب مورد نیاز همکاری بیشتری داشته باشد.

فتاح تاکید کرد: فعالیت بنیاد مستضعفان بر پایه منطق اقتصادی است و حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی هم دارد. این مجموعه نسبت به سهم خود در توسعه زیرساخت‌های شهرستان خواف در حوزه‌های توسعه زیرساخت‌های انرژی، راه، اشتغال و رفاه مردم مساعدت خواهد کرد.

وی بیان کرد: برای ساخت کارخانه کنسانتره حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال هزینه و ۲۰۴۶ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: تولید این کارخانه ۲.۵ میلیون تن کنسانتره در سال است که ساخت آن ۳۰ ماه به طول انجامید.

فتاح در این آیین همچنین دستور ساخت کارخانه پنج میلیون تنی گندله شرکت فولاد شرق کاره را با اعتباری معادل ۶۰ هزار میلیارد ریال و با پیش‌بینی زمان ساخت ۲ سال صادر کرد.

وی عنوان کرد: چنانچه مسئولان کمک کنند، ساخت یک کارخانه دیگر کنسانتره با تولید ۲.۵ میلیون تن برنامه‌ریزی می‌شود که با این حال مجموع سرمایه‌گذاری بنیاد مستضفان در نقطه مرزی خواف بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد خواهد شد.

فتاح خاطرنشان کرد: تولید فولاد در کشور ۲۸ میلیون تن است که با بهره‌برداری از کارخانه کنسانتره ۲.۵ میلیون تنی مزبور سهم تولید فولاد بنیاد مستضعفان ۱.۵ میلیون تن از حدود ۶ درصد از فولاد کشور است.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: جریان اقتصادی خراسان رضوی با به فعالیت در آمدن ظرفیت‌های بسیاری که دارد، رونق می‌گیرد.

یعقوبعلی نظری از رئیس بنیاد مستضعفان خواست تا چرخه تولید فولاد را در منطقه سنگان خواف تکمیل کند.

وی خطاب به فتاح گفت: در این شرایط اقتصادی برای توسعه زیرساخت‌های خواف نباید منتظر اعتبارات دولتی بمانیم و از بنیاد مستضعفان انتظار داریم برای تامین آب، زیرساخت‌های راه، برق، انرژی و استفاده از تونل بادی خواف برای تولید انرژی‌های پاک سرمایه‌گذاری کند.

نظری به حوادث ناگوار جاده‌ای مسیر مواصلاتی سنگان خواف به تربت حیدریه اشاره کرد و از فتاح خواست نقش راهبری و جلوداری در ساخت راه‌های مواصلاتی خواف داشته باشد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی خواستار استفاده بنیاد مستضعفان از نیروهای بومی خواف در جریان استخدام‌های آن شرکت شد.

حجت‌الاسلام اکبر احمدپور تاکید کرد: مسئولان در جریان استخدام‌های شاخص بومی بودن را به سطح استان خراسان رضوی بسط ندهند و صرفا جویندگان کار شهرستان‌های خواف و رشتخوار جزو بومی‌ها محسوب شوند.

وی گفت: اگر بنیاد مشتضعفان در راه‌اندازی توربین‌های بادی در کریدور بادی خواف سرمایه‌گذاری کند، هم از منافع اقتصادی آن برخوردار و هم گشایشی در توسعه پایدار و اشتغال خواف ایجاد می‌شود.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری خواف در ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی و در حدود ۴۵ کیلومتری معادن سنگ آهن سنگان قرار دارد.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها