چین در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری می‌کند

اخبار معدن

به گزارش ماناماین، «چانگ هوآ» در سفر به چابهار شامگاه جمعه در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان در فرمانداری چابهار، افزود: سفر هیئت‌های مختلف تجاری و اقتصادی به ایران و این استان بیشتر خواهد شد تا با فرصت‌های سرمایه گذاری بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های دولتهای ایران و چین برای توسعه روابط و همکاریها، خاطرنشان کرد: در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و تجاری توافقات خوبی بین دو کشور انجام شده است.

سفیر چین در ایران از میزبانی و همراهی مسئولان استان سیستان وبلوچستان قدردانی کرد و ادامه داد: ۱۳ سند همکاری بین ایران و چین امضا شده و این سندها درخصوص سرمایه گذاری در زمینه‌های کشاورزی، گردشگری، تجاری، اقتصادی و صنعتی است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان دارای منطقه آزاد چابهار است که این منطقه می‌تواند با یکی از مناطق آزاد چین بیشتر ارتباط بگیرد و تعامل کاری داشته باشند.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران ادامه داد: سرمایه گذاری چینی‌ها در ایران در حال انجام است و می‌توانند درخصوص معادن سیستان و بلوچستان هم سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر بندر چابهار بیان کرد: همکاری اقتصادی و تجاری چین با ایران بسیار خوب خواهد بود و در حوزه گردشگری هم چینی‌ها به ایران سفر خواهند کرد و از ظرفیت‌های توریستی سیستان و بلوچستان و چابهار استفاده خواهند کرد.

شرایط برای سرمایه گذاری خارجی در بندرچابهار فراهم است

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست، گفت: تمامی شرایط و امکانات برای سرمایه گذاری در استان به ویژه در بندرچابهار فراهم است.

محمد کرمی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های زیادی در زمینه معادن، گردشگری، کشاورزی و صنعت دارد و می‌تواند برای اشتغال و سرمایه گذاری مفید باشد.

وی افزود: سواحل مکران شامل چهار شهرستان چابهار، زرآباد، کنارک و دشتیاری ظرفیت‌های شیلاتی و گردشگری خوبی برای سرمایه‌گذاری و تجارت دارند و شرایط سرمایه گذاری درخصوص گردشگری هم ویژه است.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه چابهار مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است، تصریح کرد: این استان بهترین شرایط سرمایه گذاری را به لحاظ امنیتی دارد.

وی ادامه داد: ارتباط سیستان و بلوچستان با پاکستان و افغانستان در بهترین شرایط بوده و روابط تجاری و اقتصادی به نوعی ضامن امنیت بیشتر است.

کرمی از سفیر چین خواست سرمایه‌گذاران کشور خود را تشویق کنند تا در استان سیستان و بلوچستان حضور پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها