پروژه فلوتاسیون خاتون‌آباد بازدهی اقتصادی فرآیند ذوب و تولید را بالا خواهد برد

مهندس میلاد شمس مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه در خصوص پروژه فلوتاسیون خاتون آباد و ضرورت اجرای آن گفت: اجرای این پروژه بازدهی اقتصادی فرآیند ذوب را در سبد فرآیندهای تولیدی بالا خواهد برد.

مهندس میلاد شمس مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه در خصوص پروژه فلوتاسیون خاتون آباد و ضرورت اجرای آن گفت: اجرای این پروژه بازدهی اقتصادی فرآیند ذوب را در سبد فرآیندهای تولیدی بالا خواهد برد.

وی با توجه به آغاز عملیات خاکبرداری و تسطیح در پروژه فلوتاسیون خاتون آباد، در خصوص ابلاغ این قرارداد و برنامه زمانبندی طراحی و اجرا توضیح داد: قرارداد مذکور از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ به شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه ابلاغ گردیده و برنامه زمان بندی دو ساله از شهریور ماه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است و طراحی پایه و تفضیلی پروژه مذکور توسط شرکتهای ایرانی انجام خواهد پذیرفت.
شمس در خصوص پروژه فلوتاسیون خاتون آباد و ضرورت اجرای آن گفت: ضرورت اجرای پروژه فلوتاسیون از تصمیمات هوشمندانه کارفرمای محترم (شرکت ملی صنایع مس ایران ) می باشد فرآیند فلوتاسیون سرباره یک فرآیند تکمیلی ذوب می باشد که با توجه به آنکه سرباره محصول فرعی فرآیند مذکور است استخراج مس محتوی از سرباره مذکور ؛ یک اقدام اجتناب ناپذیر می باشد که با فلوته نمودن سرباره ؛ مس محتوی بصورت کنسانتره مس به چرخه تولید بازخواهد گشت. در نهایت بازدهی اقتصادی فرآیند ذوب را در سبد فرآیندهای تولیدی بالا خواهد برد. با توجه به این مهم از طرفی اجرا نمودن پروژه فلوتاسیون سرباره خاتون آباد توسط شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه ، با توجه به تجربه اجرای پروژه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه ، بسیار مفید فایده است و در نهادینه نمودن نحوه اجرای پروژه های EPC در این مقیاس و رسوب دانش بومی طراحی و اجرای پروژه های فلوتاسیون در شرکت و توانمندسازی ساختار شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه موثر می باشد.
وی افزود: این پروژه با ظرفیت ورودی روزانه ۱۹۸۰ تن سرباره و خروجی سالیانه ۳۶۰۰۰ تن کنسانتره مس برنامه ریزی گردیده است.
مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری مس سرچشمه اظهار داشت: در طراحی و اجرای این پروژه با توجه به تجربه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در پروژه فلوتاسیون مجتمع مس سرچشمه، طراحی پایه پروژه فلوتاسیون سرباره مس سرچشمه توسط صاحب تکنولوژی خارجی انجام پذیرفته بود اما در پروژه خاتون آباد هر دو طراحی توسط شرکت های داخلی با توجه به استقاده از دانش بومی سازی شده انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در پروژه مذکور جهت تامین تجهیزات اصلی در حال بررسی تامین کنندگان داخلی و خارجی هستیم که انشالله در آینده نزدیک پس از اتمام بررسی و ارزیابی نتایج وضعیت تامین کننده تجهیزات اصلی شفاف خواهد شد.
شمش تاکید کرد: در شرایط فعلی ورود شرکت سرمایه گذاری به پروژه های بزرگ و زمان بری که نیازمند اعتبارات ارزی هم هستند توجیه اقتصادی دارد. با توجه به آنکه شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه زیر ساخت های پروژه EPC را فراهم آورده و از طرفی تجربه اجرای EPC را مجددا در خود احیاء نموده است انجام پروژه های بزرگ نیز با توجه به توانمندیهای ایجاد شده برای شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه توجیه اقتصادی خواهد داشت و از سه منظر می توان به این مهم پرداخت. منظر قابلیت ایجاد شده در شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه و منظر دیگر بعنوان بازوی اجرای شرکت ملی صنایع مس ایران در اجرای پروژه های EPC در حوزه توسعه و تولید و منظر آخر آنست که قاعدتا در مسیر توانمند سازی هستیم و ارتقاء سطح کیفی فرآیندهای سازمان باعث ارتقاء بهره وری سرمایه و انسانی سازمان خواهد گردید و از منظر توسعه کسب و کار می تواند در افزایش بازدهی شرکتهای تابعه بصورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیرگذار باشد.
وی افزود: با توجه به زیرساخت ها و توانمندیهای ایجاد شده در شرکت سرمایه گذاری سرچشمه این مهم در راستای توانمند سازی شرکت و افزایش بازدهی زیر ساخت های شرکت در راهبردهای کلان شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه طرح ریزی گردیده است و به همین منظور گام های اجرائی در این خصوص برنامه ریزی و عملیاتی گردیده است و در خصوص پروژه جدید با شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان مراحل رایزنی هستیم.
شمس در آخر با اشاره به ظرفیت و توان پیمانکاری EPC در شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه و برنامه برای پذیرش پروژه های صنعتی بزرگ در حوزه های خارج از صنایع مس گفت: شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه با توجه به ساختار و پتانسیل های داخل بخصوص در زمینه ساخت و راه اندازی کارخانه های فلوتاسیون ( پر عیار کنی) از این مهم استقبال خواهد نمود و در برنامه های آتی دستیابی به این اهداف در حوزه های مغز افزار؛ نرم افزار و سخت افزار و زیر ساخت های اجرایی یک شرکت EPC کارطرح ریزی نموده است . فلذا با توجه به برنامه های عملیاتی مدون در مسیر رشد و تعالی یک شرکت EPC کار چابک و هدفمند؛ شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه گام خواهد برداشت.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها