همایشی برای تبیین فرصت‌های ایران در تولید فولادهای آلیاژی، خاص و با ارزش افزوده بالا

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد گفت:
هر چه در جهان به سمت افزایش تولید تجهیزات تکنولوژیک پیش رفته‌ایم، نیاز به فولادهای آلیاژی و مخصوص بیشتر شده است و در نخستین دوره کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع «فولادهای پیشرفته و با افزوده ارزش بالا» به دنبال ترغیب تولیدکنندگان فولاد ایران به این سمت و سو و ترسیم آینده این صنعت هستیم.

عضو هیئت مدیره انجمن فولاد گفت:
هر چه در جهان به سمت افزایش تولید تجهیزات تکنولوژیک پیش رفته‌ایم، نیاز به فولادهای آلیاژی و مخصوص بیشتر شده است و در نخستین دوره کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع «فولادهای پیشرفته و با افزوده ارزش بالا» به دنبال ترغیب تولیدکنندگان فولاد ایران به این سمت و سو و ترسیم آینده این صنعت هستیم.

«اسدالله فرشاد» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری- تحلیلی معدن۲۴ با اشاره به در پیش بودن کنفرانس استیل پرایس که امسال با موضوع «فولادهای پیشرفته و با ارزش افزوده بالا» برگزار می شود، افزود: در جهان تولید فولادهای با ارزش و کیفیت بالا با هدف اصلی رسیدن به ساخت تجهیزات تکنولوژیک سطح بالا انجام می‌شود.
دبیر کنفرانس تخصصی استیل پرایس با عنوان «فولادهای پیشرفه با ارزش افزوده بالا»  بیان داشت: به طور مثال، در جهان وقتی می‌خواهند یک کشتی بزرگ بسازند ورق‌هایی برای ساخت آن مورد نیاز است که شرکت های خاصی توان تولید آن را دارند، این فولادها از ویژگی های خاصی نیز برخوردارند.
فرشاد خاطرنشان کرد: از اواخر قرن بیستم الزامات کیفیت مدرن برای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، خطوط لوله، خطوط انتقال آب گاز و همچنین صنایع شیمیایی و غیره مطرح شد و از اواخر دهه ۱۹۹۰ میلادی تاکنون روند تحولات فولاد در جهان در مسیری هدایت شده که درصد تولید فولادهای با ارزش بالا را (به دلیل نیازی که ساخت تجهیزات تکنولوژیک داشت) بالا ببرند.
این عضو هیئت مدیره انجمن فولاد خاطرنشان کرد: به این ترتیب روند تولید فولاد های آلیاژی، مخصوص و با ارزش افزوده بالا نسبت به فولادهای ساختمانی افزایش یافته است.
وی گفت: این مهم به دلیل نیاز تجهیزات تکنولوژیکی به فولاد با کیفیت بالا اتفاق افتاده است که در این صورت قیمت تمام شده و قیمت فروش آن ها بالا رفته و شرکت ها فولاد با ارزش افزوده بالاتر تولید خواهند کرد.
فرشاد خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم به مرور در کشورهای توسعه یافته سهم فولادهای آلیاژی، مخصوص و با ارزش بالا افزایش و سهم فولادهای ساختمانی کاهش یافته است.
دبیر نخستین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با عنوان «فولادهای پیشرفه با ارزش افزوده بالا» ادامه‌داد: به طور نمونه، در کشور سوئد که عمدتا تولیدکننده تجهیزات ماشین آلات معدنی و تجهیزات تکنولوژیک است، بالای ۷۰ درصد فولادهای تولیدی در این کشور از فولادهای با ارزش افزوده بالا است.
این عضو هیئت مدیره انجمن فولاد اضافه‌کرد: این در حالی است که متوسط تولید فولادهای با ارزش افزوده بالا در اتحادیه اروپا ۱۲ درصد، در آمریکا ۱۴ درصد و در چین بین ۵ تا ۷ درصد است. علت سهم پایین این فولادها از تولید این است که در جهان به منظور بازسازی کشورها و مناطق، ساخت برج ها و آسمانخراش ها، استادیوم ها و غیره نیازمند فولاد ساختمانی هستند.
وی بیان داشت: هر چه در جهان به سمت افزایش تولید تجهیزات تکنولوژیک پیش رفته‌ایم، نیاز به فولادهای آلیاژی و مخصوص بیشتر شده است.
فرشاد تصریح کرد: این دوره از کنفرانس استیل پرایس با هدف اصلی ترغیب تولیدکنندگان فولاد ایران به سمت تولید فولادهای آلیاژی، مخصوص و با ارزش بالا برگزار می شود.
وی یادآور شد: اکنون کمتر از ۲ درصد فولادهای تولیدی کشور، فولاد آلیاژی است که در شرکت «فولاد آلیاژی ایران» تولید می شود که این شرکت الزامات تداوم این هدف را با مشخص کردن برنامه های تولید، خریداری تجهیزات و دانش فنی اجرایی کرده است.
این عضو هیئت مدیره انجمن فولاد تاکید کرد: امروز شرکت فولاد مبارکه تولیدکننده مقاطع تخت فولادی است، همچنین فولاد اکسین و فولاد خوزستان از فرصت های بسیار خوبی برای تولید فولاد با ارزش بالا و تبدیل بخش عمده محصولات خود به این محصول برخوردار هستند.
وی یادآور شد: هرچند امروز در جهان استنلس استیل که نیاز صنایع لوازم خانگی، یخچال، کولر، لباسشویی، ظرفشویی قاشق و چنگال و غیره است به سمت صنعت سرامیک پیشرفته است، اما همچنان در صنایعی همچون نفت، گاز و پتروشیمی و غیره که الزاما باید از فولادهای زنگ نزن استفاده کنند، سهم استنلس استیل بالا است.
فرشاد تاکید کرد: در این همایش در نظر داریم تا آینده‌ای را برای صنایع فولاد آلیاژی، فولادهای مخصوص و فولاد های با ارزش بالا ترسیم کنیم.
نخستین دوره کنفرانس تخصصی استیل پرایس با عنوان «فولادهای پیشرفه با ارزش افزوده بالا» ۲۴ خرداد ماه امسال به میزبانی هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

متقاضیان حضور در این همایش می‌توانند با شماره تلفن‌های ۸۸۹۸۱۲۰۶ و ۱۲۰۷، همچنین تلفن همراه ۰۹۳۶۱۵۸۴۷۸۸ تماس بگیرند ویا به سایت زیر  مراجعه فرمایید

http://steelpriceevents.ir/

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها