نرم‌‌افزارهای یکپارچه، راهکار ترسیم آینده

با آنکه چند دهه از ورود جدی نرم‌افزارها به کسب‌وکارهای کشور می‌گذرد، اما نرم‌افزارهایی که در خدمت شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرند همچنان بیشترین میزان تقاضا را به خود اختصاص داده‌اند. در سال‌های اخیر نرم‌افزارهایی که در گروه ERP دسته‌بندی می‌شوند در بالای فهرست تقاضا و نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها جا گرفته‌اند. یکی از شرکت‌های فعال در این بخش شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پرسیس رای بین است.

با آنکه چند دهه از ورود جدی نرم‌افزارها به کسب‌وکارهای کشور می‌گذرد، اما نرم‌افزارهایی که در خدمت شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرند همچنان بیشترین میزان تقاضا را به خود اختصاص داده‌اند. در سال‌های اخیر نرم‌افزارهایی که در گروه ERP دسته‌بندی می‌شوند در بالای فهرست تقاضا و نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها جا گرفته‌اند. یکی از شرکت‌های فعال در این بخش شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پرسیس رای بین است.

در همین راستا مدیرعامل شرکت «رای بین» درباره رویکرد این شرکت می‌گوید: شرکت رای بین با پشتوانه نزدیک به یک دهه در تولید و پشتیبانی نرم‌افزار ERP خود را در سطح گسترده‌ای در بازار نرم‌افزار کشور معرفی کرده است. این شرکت خدمات خود را روی بخش معدن و نیازهای آن متمرکز کرده و با توجه به حضور مستمر و نزدیک در این حوزه، محصولاتی عرضه می‌کند که بر پایه درک صحیحی از نیاز کاربردی و متناسب با گستره بزرگی از درخواست‌های کاربران است.

به گفته حمید دانه‌کار نخستین نتیجه این شناخت نزدیک، قابلیت سازگاری محصولات «رای بین» با نیازهای گوناگون و در حال دگرگونی مشتریان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر حول محور فعالیت این شرکت با حمید دانه‌کار مدیرعامل شرکت «رای بین» به گفت‌وگو نشستیم.

با توجه به این موضوع که شناخت و درک صحیح از مشتریان از اولویت‌های شرکت «رای بین» است نتیجه عملی این دیدگاه را چگونه می‌توان در نرم‌افزارهای شرکت شما مشاهده کرد؟

در بین تولیدکنندگان نرم‌افزار بسیار دیده‌شده که ساختاری را طراحی می‌کنند که نیازهای مشترک گسترده‌ای از کاربران را پوشش دهد، در پایان محصولی تولید می‌شود که گرچه با بخشی از سازوکارهای جاری مشتریان همخوانی دارد، اما مشتری ناگزیر از سازگار کردن خود با نرم‌افزار است. این وضعیت منجر به بروز مشکلات زیادی می‌شود؛ گاهی اوقات مشتریان در جریان هماهنگ کردن سازمان خود با نرم‌افزار درگیر روندهایی می‌شوند که به کارکردهای جاری آسیب میزند. در برخی موارد مشتریان حتی استفاده از یک نرم‌افزار را کنار می‌گذارند و انرژی و هزینه‌هایی که برای خرید و استقرار محصول پرداخت‌شده هدر می‌رود. محصولات رای بین بر پایه این دیدگاه شکل‌گرفته که با روندها و شیوه کاری مشتری سازگار شود؛ بنابراین کاربران رای بین پس از خرید و آغاز به استفاده از نرم‌افزارهای رای بین شاهد کاهش مشکلات و استفاده بهینه از منابع و سهولت در مدیریت و پیگیری کارهای جاری و تصمیم‌سازی مبتنی بر هوش تجاری خواهند شد.

آیا این شناخت باعث شده شرکت «رای بین» وارد حوزه تولید نرم‌افزار ERP شود؟

چنانچه ذکر شد محصولات از این شرکت از دل نیازهای واقعی مشتریان برآمده است از سال‌ها پیش تهیه نرم‌افزارهای حسابداری، انبار، مدیریت منابع انسانی و … در دستور کار شرکت‌های تولید نرم‌افزار قرار داشته، اما نیازهای شرکت‌ها در این دهه متحول شده. دیگر زمان استفاده از چند نرم‌افزار مستقل برای هر زمینه کاری نیست. شرکت‌ها امروز با چالش‌های بزرگ‌تری روبه‌رو هستند که نیازمند برخورداری از داده‌های دقیق و درستی است که تنها یک‌بار وارد چرخه عملیات شود، سپس در هر مرحله به شکل مناسب پردازش‌شده و وارد سایر بخش‌ها و مراحل شود. دیگر زمان آن نیست که مثلاً سامانه کارکنان محاسبات و پردازش‌های خود را جداگانه انجام دهد و سامانه حسابداری و پرداخت از چندوچون آن بی‌خبر باشد. به همین دلیل ERP و محصولات یکپارچه میدان‌دار اصلی نرم‌افزارهای سازمانی امروزی هستند.

 

از گفته‌های شما چنین برمی‌آید که محصولات «رای بین» کاملاً یکپارچه است؟

بله، محصولات رای بین یک سامانه یکپارچه را می‌سازد که ارتباط درونی بین همه سامانه‌ها را از جنبه تبادل داده‌ها و مشاهده نتیجه پردازش یک بخش در بخش دیگر به‌خوبی پوشش می‌دهد. درواقع یکپارچه بودن یک محصول ناشی از آن است که ورود هر قلم داده در یک بخش و پردازشی که روی آن انجام می‌شود، به‌صورت خودکار در سایر بخش‌هایی که لازم است دیده شود. اگر این پیوستگی به‌خوبی رعایت شود کاربران هر زیر بخش بی‌نیاز از دریافت و ورود چندباره اطلاعات و مراقبت درباره انجام پردازش‌های ضروری هستند.

 

آیا یکپارچه بودن محصولات پاسخگوی همه نیازهای امروزی کاربران است؟

گرچه یکپارچه بودن سامانه‌ها تبدیل به نیازی شده که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد، اما سازمان‌ها به محصولاتی چابک و مبتنی بر فناوری روز هم نیاز دارند. به همین دلیل رای بین ابتدا محصولات آزموده شده خود را به‌روز رسانی کرد تا در بستر اینترنت هم قابل‌استفاده باشد، سپس ویژگی‌هایی را به نرم‌افزارهای خود افزود که امکانات هوش تجاری را در اختیار کاربر بگذارد. در همین راستا داشبورد اطلاعات مدیریت نیز به مجموعه محصولات اضافه‌شده. به‌این‌ترتیب مدیران قادر به گزارش‌گیری لحظه‌ای و یکپارچه از جریان کارها و دریافت آمارهای گوناگون هستند؛ و داشبورد اطلاعاتی آنها را قادر به تصمیم‌سازی چابک در شرایط عدم قطعیت می‌کند.

 

محصولات «رای بین» را می‌توان به‌صورت مستقل هم استفاده کرد؟

از ویژگی‌های محصولات این شرکت آن است که به‌تنهایی قابل‌استفاده هستند و کارکرد یکپارچه و گروهی آنها نیز بلادرنگ انجام می‌شود. درواقع هر محصول رای بین به‌تنهایی همه نیازهای کاربر در همان زمینه را برآورده می‌کند در همین حال بدون نیاز به دست‌کاری یا تغییرات، خود را به سایر محصولات موجود رای بین هم پیوند می‌زند. رای بین همان‌گونه که خود را با نیازهای کاربر سازگار می‌کند، سازگاری تمام بین محصولات گوناگون خود را هم برای کاربر فراهم کرده.

 

محصولات «رای بین» در چه حوزه‌هایی کاربرد دارد؟

رای بین پیشرو در تولید نرم‌افزار برای بخش معدن در کشور بوده و هست. ما نزدیک به ده سال تجربه کار نزدیک با گروه بزرگی از معادن کشور راداریم و پشتیبانی مستمر و به‌روز رسانی پیاپی محصولات بر پایه نیازهای رو به رشد کاربران در همه این سال‌ها از افتخارات ماست؛ اما محصولات نرم‌افزاری رای بین به‌گونه‌ای طراحی و پیاده شده که سازگار با نیازها و کاربری‌های شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ در سایر حوزه‌ها نیز است. امروز شرکت‌های تولیدی، فروشگاه‌هایی با شعب گوناگون در سراسر کشور در حوزه پوشاک و رستوران و … از کاربران سامانه یکپارچه رای بین هستند. رای بین با ارائه نرم‌افزار یکپارچه مدیریت معدن، راهکار مدیریت رستوران‌های زنجیرهای و شعب دارای حق امتیاز (فرنچایز)، بنگاه‌های شعبه محور تحت وب و به‌کارگیری هوش تجاری در خدمت گروه بزرگی از شرکت‌ها و سازمان‌ها در اندازه‌ها و نیازهای گوناگون است.

 

 

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن ۲۴ (www.madan24.com)

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها