نخستین همایش تخصصی استیل پرایس با موضوع فولادهای پیشرفته را با ارزش افزوده بالا آغاز شد

نخستین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا امروز سه شنبه در محل هتل المپیک تهران آغاز شد.

نخستین کنفرانس تخصصی استیل پرایس با موضوع فولادهای پیشرفته با ارزش افزوده بالا امروز سه شنبه در محل هتل المپیک تهران آغاز شد.

به گزارش سایت خبری تحلیلی معدن ۲۴، در این کنفرانس “اسدالله فرشاد” دبیر همایش و مدیرعامل شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان اظهار داشت: بیش از ۵۵ سال از عمر فولاد ایران از ابتدای احداث ذوب آهن اصفهان تا امروز می گذرد.
وی بیان داشت: در حالی که پیش از انقلاب سالیانه حدود ۱.۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور وجود داشت، در چهار دهه پس از انقلاب راه رشد طولانی در اکتشافات، استخراج، معدن کاری، سرمایه گذاری، تولید، ساخت کارخانجات بزرگ و غیره طی شد و از نظر اشتغال، تامین نیاز داخلی و توسعه بازارهای صادراتی گام های بزرگی برداشته شد.
فرشاد خاطرنشان کرد: روزگاری بیش از ۱۵ میلیون تن فولاد وارد کشور می‌شد، اما امروز پتانسیل صادرات ۱۰ میلیون تنی وجود دارد.
وی ادامه داد: اگر تولید فولاد جهان را ۱.۹ میلیارد تن در نظر بگیریم، ۱۲ درصد آن فولادهای با ارزش افزوده بالا است.
فرشاد تصریح کرد: امروز در آغاز راهی هستیم که می خواهیم گام دوم توسعه فولاد ایران را با تکیه بر تولید فولاد های با ارزش افزوده بالاتر آغاز کنیم.
دبیر نخستین همایش تخصصی استیل پرایس با موضوع فولاد های پیشرفته و با ارزش افزوده بالا خاطرنشان کرد: در این رهگذر باید سه کار اساسی در دوره های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آغاز کنیم.
وی گفت: در کوتاه مدت؛ آمادگی و تجهیز واحد های فروش، مهندسی فروش، تکنولوژی تولید و کنترل کیفیت، در میان مدت؛ بازاریابی فعالیت داخلی و بین المللی و در دراز مدت باید زمینه را برای تولید فولاد های با ارزش افزوده بالا مهیا کنیم.
به گفته فرشاد، در سال ۱۴۰۰ از حدود ۳۰ میلیون تن فولاد کشور نزدیک به ۶۰۰ هزار تن آن را تولید فولاد های با ارزش افزوده بالا تشکیل داد و به نظر می رسد هنوز آن طور که باید مهیای این مسیر نیستیم.

 

انتهای پیام//

 

منبع: معدن بیدار ۲۴ (madanbidar.ir)

اخبار مرتبط

هیچ داده ای یافت نشد

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها