معدن در هفته دوم بهمن

پادکست خبری معدن

مسئول «HSE» شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: عدم شفافیت و به‌روز نبودن ضوابط و استانداردهای فنی و اجرایی زیست‌محیطی، وجود قوانین و مقررات متعدد و بعضا متناقض و عدم اجرای برخی از قوانین و مقررات، سه چالش عمده‌ای است که در زمینه وضع قوانین معدنی و محیط زیستی با آن‌ها روبه‌رو هستیم. جهت رفع این معضلات، نیازمند اصلاح قوانین و نظارت‌ جهت اجرای قوانین است تا فضایی فراهم شود که از ظرفیت معادن کشور در سالی که به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است، بیشترین استفاده را داشته باشیم.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) از آماده افتتاح بودن ۲۹ طرح معدنی و صنایع معدنی در زمینه زنجیره فولاد، مس، فروکروم، سرب، فسفات، طلا، زیرساختی و…، برای دهه فجر خبر داد.

طبق اعلام ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح‌های آماده افتتاح در زمینه زنجیره فولاد، مس، فروکروم، سرب، فسفات، طلا، زیرساختی و… است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، برای ۲۰۹۸ نفر اشتغال‌زایی می‌شود. میزان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی انجام شده برای این طرح‌ها، ۲۵۸.۶ میلیون یورو و ۱۴.۴ میلیون دلار و ۵۶۵۱ میلیارد تومان است.

۳۳ پروژه زیربنایی شرکت فولاد خوزستان در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندار خوزستان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در آیین بهره برداری از این پروژه‌ها گفت:این پروژه‌های زیرساختی برای پایداری تولید، و عمل به مسوولیت‌های اجتماعی با هزینه‌ ۱۲هزار میلیارد ریال به میمنت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می‌رسد.

– به همت تلاشگران مدیریت های تولیدات کک و مواد شیمیایی و کوره بلند ذوب آهن اصفهان، رکورد بی سابقه تولید کک با رشد چهار و دو دهم درصد و چدن مذاب با رشد هفت و سه دهم درصد در این مجتمع عظیم صنعتی به ثبت رسید

همایش تجلیل از کارکنان برتر سال ۱۴۰۰ با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل و جمعی از قائم مقامان، معاونان، مدیران، مدیران عامل شرکت‌های تابعه و کارکنان برتر برگزار شد.

امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: فولاد خوزستان با ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن، جامع آماری ۱۶ هزار نفر از سنگان خواف تا شادگان را در بر گرفته است. در سال گذشته به برکت تلاش کارکنان موفق شدیم با ۲ میلیون تُن صادرات، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار یعنی ۳ درصد ارزآوری کشور را به نام فولاد خوزستان ثبت کنیم.

مطابق آمار انجمن جهانی فولاد، جمهوری اسلامی ایران در سال میلادی گذشته (۲۰۲۲) با هشت درصد «رشد تولید» فولاد، در جایگاه نخست بین ۱۰ فولادساز برتر جهان قرار گرفت.

محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت فولاد ایران با بیان اینکه باید گره های صادرات فولاد باز شود، گفت: از وارد کننده فولاد در ۱۰ سال گذشته به صادر کننده فولاد تبدیل شده ایم.

مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز اظهار داشت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در راستای برنامه‌های پیشرفت و توسعه به یکی از مولفه‌های جدی در برنامه‌های خودش رسیده است که حوزه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها